بیمه های عمر و پس انداز
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩۱/۳/۱۱

درس‌هایی از رهبران جهانی کسب‌وکار

درس اشتیاق

 

نویسنده: کیس کرایثف
مترجم: محمدحسین رفعت‌نژاد
کیس کرایثف هنگامی‌که اولین بار در دهه نود برای کار به شرکت یونی لور مراجعه کرد، خود را به عنوان فردی گستاخ و متکبر معرفی کرد. وی می‌دانست که تمایل دارد در زندگی کاری خود به کجا برسد و در جلسه مصاحبه خود بی‌پرده و رک درباره این آرزوهایش صحبت کرد.

کرایثف در جریان سخنرانی‌اش در وارتون لدرشیپ گفت: «من به آنها گفتم می‌خواهم چهار سال در بخش بازاریابی کار کنم، سپس دو سال را در بخش فروش سپری کنم و پس از آن برای فروش به خارج از کشور بروم و در کشورهایی نظیر چین، آفریقای جنوبی، اندونزی و برزیل کار کنم. من زمانی که به آنجا رفتم، به خودم گفتم که به آنها خواهم گفت که از این شرکت چه می‌خواهم. اعتراف می‌کنم که ساده‌لوح و بی‌تجربه بودم.»
مدیران یونی لور از آنچه در کرایثف مشاهده کردند، خوششان آمد و در فوریه سال 1993 وی را استخدام کردند. 6 سال بعد وی به آفریقای جنوبی رفت تا شعبه یونی لور در آنجا را اداره کند. «باید بدانید که چه می‌خواهید. اگر خواسته‌های شما شفاف باشد، سازمان بهتر می‌تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند.»
کرایثف در سپتامبر 2011 به ریاست شاخه آمریکای شمالی یونی‌لور منصوب شد. این پست جدید که در ایالات متحده بود، مسوولیت چیزی را برای وی به همراه داشت که به اعتقاد وی مهمترین بازار این شرکت بود. «مردم دوست دارند درباره چین، هند یا برزیل صحبت کنند، اما اگر در اروپا بزرگ شده باشید، همواره مطالبی درباره رویای آمریکایی و مشخصه‌های آن می‌شنوید.»
وی افزود: «اینجا آمریکا است. محلی که باید در آن مرزها را جابه‌جا کنیم. ظرفیت موجود در این کشور همانند هیچ‌ جای دیگری نیست. گوگل‌ها، اپل‌ها و آمازون‌ها همه در اینجا هستند. اینجا همان جایی است که من می‌خواهم از سوی شرکتم در آن فعالیت کنم.»
کرایثف می‌گوید: «اشتیاق وی برای این کار همواره سبب حرکت رو به جلوی وی بوده است.» وی اشاره کرد که جایگزینی برای حس اشتیاق وجود ندارد و در واقع اشتیاق باید دلیل اصلی فعالیت هر فردی در موسسه باشد.
«زمانی که وارد یک سازمان می‌شوید، مهم‌ترین قسمت این است که از خود بپرسید چگونه می‌توانید ارزش‌های سازمان را بهبود ببخشید. یک کارمند جدید باید حس برانگیختگی و تحریک شدن داشته باشد و اطمینان حاصل کند که گزینه مناسبی برای سازمان است. هر جایی که می‌روید، اگر این حس را در شما القا می‌کند که آن همان جایی است که می‌خواهید باشید، انتخاب درستی کرده‌اید.»
کرایثف می‌گوید حس اشتیاق باعث می‌شود پیشرفت ممکن شود و رهبران ‌باید این حس را در بین کارکنان خود ایجاد کنند. هر تصمیمی‌لزوما تصمیم مناسب نیست، اما وقتی کارمندان نسبت به آینده شرکت خوش‌بین باشند، این جو به شرکت کمک می‌کند که در جهت کلی درستی حرکت کند....

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=303309

نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :