بیمه های عمر و پس انداز
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: رنجبر کلهرودی - ۱۳٩٠/۱٠/٢٢

 

برگزاری دوره استراتژی اقیانوس آبی

 

            کارگاه آموزشی " استراتژی اقیانوس آبی در بیمه دانا"  با حضور مدیران فنی و ستادی و همچنین سرپرستان و روسای شعب تهران در سالن کوثر شرکت بیمه دانا برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی ، شرکت کنندگان ، ضمن تجزیه و تحلیل شرایط موجود ، با شیوه های گذر و برون رفت از شرایط موجود (اقیانوس قرمز) و تشکیل اقیانوس آبی و نوآوری ارزش ، اصول استراتژی اقیانوس آبی ، تعیین نقشه و نمودار استراتژی اقیانوس آبی و الگوهای تصمیم گیری 4 اقدامی ... آشنا گردیدند.

شایان ذکر است : نظریه استراتژی اقیانوس آبی که حاصل کار بیست ساله پروفسور چان کیم و پروفسور رنه مابورنیا نتیجه دو دهه تحقیق و مطالعه بر روی بیش از ۱۵۰ حرکت استراتژیک دنیا در بیش از ۳۰ صنعت متفاوت در طی ۱۰۰ سال گذشته است، این رویکرد بکارگیری پیروی هم زمان از دو نوع استراتژی تمایز و استراتژی کاهش هزینه می باشد. در عین حال مجموعه ای از متدولوژِ‌ها و ابزارهای مدیریتی برای ایجاد یک فضای بازار جدید و بی رقیب را در اختیار سازمان‌ها قرار می دهد.

پارادایم رقابت در فضای کسب و کار، بر ذهن بسیاری از مدیران امروز جهان سیطره دارد، مدیران تنها راه پیروزی و موفقیت سازمان خود را در پیشی گرفتن از رقبا و گرفتن سهم بیشتر از بازار تقاضای موجود می دانند. آزاد شدن ذهن مدیران از این پارادایم نیازمند دیگر گونه نگریستن به مفهوم استراتژی است.

بانیان نظریه استراتژی اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد. در یک کلام به جای گرفتن سهم بیشتر از کیک باید به دنبال بزرگتر کردن کیک بود.

نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :