بیمه های عمر و پس انداز
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٦/٢٦

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

سهم اندک بیمه‌های زندگی از صنعت بیمه

روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۵۸۲ تاریخ چاپ: ۱۳۹۴/۰۶/۲۶

ایسنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به توسعه‌نیافتگی بخشی از صنعت بیمه گفت: سهم بیمه‌های زندگی از پرتفوی صنعت بیمه بسیار اندک است و کشور ما در مقایسه با سایر کشورها در این زمینه رشد چندانی نکرده است؛ به‌رغم اینکه بخشی از صنعت بیمه از حوزه بیمه‌های بازرگانی خارج شده اما ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا کرده است.
علی طیب‌نیا گفت: با توجه به اینکه ذات صنعت بیمه امیدبخشی است، انتظار می‌رود شرکت‌های بیمه از امن‌ترین فضاها باشد.وی با اشاره به اینکه در سالیان اخیر مشکلات عدیده‌ای در بخشی از نظام بانکی و صنعت بیمه وجود داشت، گفت: این مشکلات به دلایل عدم توانگری شرکت‌ها و عدم نظارت صحیح بر آنها ایجاد شد و کل بازارهای مالی را با خطر مواجه کرده است.طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: صنعت بیمه با عمر نسبتا طولانی خود در جامعه گسترش پیدا نکرده و اگر لطمات دیگری بر این صنعت وارد شود؛ نمی‌تواند به جایگاه اصلی خودش برسد.رئیس مجمع بیمه مرکزی با تاکید بر افزایش توانگری شرکت‌های بیمه گفت: در این مسیر باید موضوع افزایش سرمایه شرکت‌ها را جدی بگیریم و وضعیت مالی و حرفه‌ای متقاضیان شرکت‌های جدید نیز باید مورد تایید بیمه مرکزی باشد.وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قرار نیست بیمه مرکزی به‌عنوان رقیب شرکت‌های بیمه عمل کند و خوشبختانه سیاست‌های صحیح بیمه مرکزی باعث شده که بیمه‌های اتکایی کاهش یابند.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/930605/#ixzz3lzH8qmYz

نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٦/٢٦

مشتریان خود را همانند اف‌بی‌آی (FBI) تعقیب کنید!

بسیاری از مدیران اجرایی 10 هدف و مشتری اصلی را برای دپارتمان‌های فروش خود مشخص نکرده‌اند!
اف‌بی‌آی (FBI)، اداره تحقیقات فدرال، پلیس فدرال آمریکا، معروف است به پیگیری مجرمان. وظیفه نیروهای اف‌بی‌آی نیز آن است که با بهره‌مندی از ابزارهای گوناگون و آرشیو و بایگانی منظم مجرمان را جلب و دستگیر سازند.

پیگیریی مستمر و مداوم در پرتو پردازش اطلاعات، این سازمان را در اذهان جامعه جهانی به‌عنوان نیرویی پیگیر ترسیم می‌کند.
اثر حاضر با اغماض بر این باور استوار است که اگر سازمان‌ها و بنگاه‌های بزرگ، کوچک و متوسط همان روش‌های اف‌بی‌آی را به کار بندند تا مشتریانی را جذب کنند، قطعا درآمد سرشاری خواهند داشت. می‌پرسید روش‌های اف‌بی‌آی کدامند؟
برای اطلاع بیشتر بهتر است این اثر کوتاه را بخوانید تا به روش‌هایی پی ببرید که اف‌بی‌آی همواره برای جلب مجرمان از آن سود جسته و البته با پیروزی‌های فراوانی روبه‌رو شده است. 

فهرستی از 10 مشتری تحت تعقیب تهیه کنید.
در آسانسور ساختمان اف‌بی‌آی در لس‌آنجلس، جایی که همه می‌توانند ببینند، فهرستی از 10 متهم اصلی که تحت‌تعقیب این سازمان هستند روی دیوار نصب شده است.
زمانی که چشم ماموران به این پوستر می‌افتد، به دقت به آن نگاه می‌کنند، گویی پوستر با آنها حرف می‌زند. ماموران اف‌بی‌آی از دیدن چنین پوسترهایی هیچ گاه خسته و نسبت به آنها بی‌تفاوت نمی‌شوند. آنها هر روز صبح زمانی که وارد محل کار خود می‌شوند و هر روز بعدازظهر زمانی که آنجا را ترک می‌کنند فهرست 10 متهم اصلی اف‌بی‌آی را می‌بینند. آنها همواره جزئیات چنین فهرست‌ها و همچنین جزئیات مربوط به هر متهم و میزان جایزه در نظر گرفته شده برای آنها را به خاطر دارند. چنین فهرست‌هایی به ماموران اف‌بی‌آی انگیزه بیشتری برای دستگیری متهمان می‌دهد.

تهیه فهرستی از 10 مشتری مهم نیز می‌تواند فواید بسیاری برای شرکت‌ها داشته باشد. چنین فهرستی شاغل در سازمان – از اعضای هیات‌مدیره تا ماموران فروش – این پیام را می‌رساند که هنوز کسب‌و‌کارهایی وجود دارند که شرکت به سراغ آنها نرفته است.

شاید تعجب کنید، اما بسیاری از مدیران اجرایی 10 هدف و مشتری اصلی را برای دپارتمان‌های فروش خود مشخص نکرده‌اند.
اتخاذ چنین رویکردی تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. در گام اول، تهیه چنین فهرستی مطلوب‌ترین قسمت‌های بازار را پیوسته به کارکنان یادآوری خواهد کرد. به‌عنوان مثال، سازمان‌ها در فرآیندهای بین شرکتی (B2B) می‌توانند تصویر مدیران اجرایی شرکت‌هایی که تمایل دارند با آنها مراوده داشته باشند را به‌عنوان «خواهان» در راهروهای اصلی خود نصب کنند. حتی می‌توان برای افرادی که زمینه برقراری رابطه کاری با آن شرکت را فراهم کنند، جوایز و پاداشی در نظر گرفت. به این ترتیب کارکنان بهتر می‌توانند تمرکز و تلاش خود را در این مسیر قرار دهند و موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

تهیه فهرستی از مهم‌ترین مشتریان شرکت اهداف سازمان را همواره در ذهن کارکنان تازه نگه می‌دارد و در نظر گرفتن پاداش برای آنها، انگیزه و اشتیاق‌شان را برای رسیدن به هدف موردنظر چند برابر می‌کند. علاوه‌بر این، این کار نوعی رقابت مثبت را میان کارکنان ایجاد می‌کند که سرعت رسیدن به هدف موردنظر را بالاتر می‌برد.
انتشار این فهرست در آگهی‌های تبلیغاتی سازمان باعث می‌شود توجه افکار عمومی به این موضوع جلب شود و هر از گاهی در مورد تحقق این فهرست پی‌جویی کنند.
سهامداران نیز به این موضوع حساس می‌شوند و در جلسات خود در مورد آن صحبت می‌کنند.

همچنین، اصحاب رسانه این فهرست را منعکس می‌کنند و از اهداف بلندپروازانه سازمان خواهند گفت.
تامین‌کنندگان فعلی شرکت‌های مدنظر متوجه این موضوع می‌شوند که رقبای مصممی که از اعلام حضور خود باکی ندارند در کمین آنها هستند. مهم‌تر از خود آنها، شرکت‌های هدف از اینکه مشتری ایده‌آل و شیفته یک شرکت باشند، به شعف خواهند آمد.

تصور کنید مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ نام سازمان و تصویر خود را به عنوان «مشتری تحت تعقیب» یک کسب‌وکار جسور و بلندپرواز ببیند. چنین امری بدون تردید تصویر مثبتی بر ذهن وی خواهد گذاشت و نام آن کسب‌وکار در ذهن مدیر برجسته خواهد شد.

وی به احتمال زیاد در مورد آن شرکت پرس‌وجو خواهد کرد و به همین راحتی یکی از 10 مشتری تحت تعقیب گرفتار می‌شود.
ممکن است او از دپارتمان فروش خود بخواهد مدتی به صورت آزمایشی با آن شرکت کار کند. مدیر تحت تعقیب با خود خواهد گفت: «پخش چنین آگهی در مطبوعات نشان‌دهنده جسارت و انگیزه بالای این شرکت است؛ آنها حتما مشتریان خود را راضی نگه خواهند داشت. اعضای هیات‌مدیره و سهامداران شرکت تحت تعقیب ممکن است در مورد کسب‌وکاری که به صورت جدی به دنبال کار با آنها است پیگیری کنند و از مدیر اجرایی خود بپرسند که آیا آن شرکت را می‌شناسد؟ آیا تابه‌حال با آنها مذاکراتی داشته است؟ ممکن است آنها به این نتیجه برسند که تعامل با آنها به سود سازمان‌شان خواهد بود.

فروشندگان با مشتریان خود شناخته می‌شوند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها و کمپین‌های بازاریابی فهرستی را از مشتریان برجسته خود ارائه می‌کنند. علاوه بر این، می‌توان فروشندگان را با مشتریانی که در تعقیب آنها هستند، شناخت. هر چقدر این مشتریان بزرگ‌تر باشند،‌ آن کسب‌وکار نیز بزرگ‌تر به نظر خواهد آمد.
هیچ شرکتی ادعای ارائه خدمتی را نمی‌کند که توانایی آن را ندارد. شرکتی که یک سازمان را جزو 10 مشتری تحت تعقیب خود قرار می‌دهد، گزینه قابل تاملی برای انجام مراودات تجاری است.

زمانی که هم مشتری و هم تامین‌کننده دلایل کافی برای همکاری با هم را دارند، این اتفاق خواهد افتاد. نکته جالب در مورد فهرست
10 متهم تحت تعقیب اف‌بی‌آی این است که هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد. هر متهمی که دستگیر می‌شود، فرد جدیدی به فهرست اضافه می‌شود. همین امر در سازمان‌ها باید صادق باشد. هر مشتری که به دام می‌افتد، فرد یا شرکت دیگری باید به فهرست اضافه شود.

همواره باید فهرستی از 10 مشتری تحت تعقیب وجود داشته باشد؛ بنابراین مسیری که در ابتدای این نوشته به آن اشاره شد هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد. هر سال مشتریان جدیدی تحت تعقیب قرار می‌گیرند، به نحوی که سازمان قدرتمندتر می‌شود و به موازات آن رضایت‌مندی مشتریان بیش از پیش تامین می‌شود. 
کافی است بازار متوجه این روند بشود. شرکتی که جسارت لازم را برای اعلام 10 مشتری تحت تعقیب خود دارد، از سایر سازمان‌هایی که این ویژگی‌ را ندارند، متمایز خواهد شد.
منبع:  دوماهنامه توسعه مهندسی بازار

نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٦/٢۳

بررسی شرایط عمومی بیمه بیماری های خاص در شرکت بیمه رازی

شرایط عمومی بیمه بیماری های خاص در هفتمین جلسه کمیته تدوین و بازنگری مقررات بیمه های زندگی ودر محل شرکت بیمه رازی بر رسی شد.

  

    به گزارش روابط عمومی و تبلیغات  بیمه رازی ، عباس رنجبرکلهرودی دبیر کمیته تدوین و بازنگری مقررات بیمه های زندگی با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: بیمه بیماری های خاص یکی از پوشش های بیمه ای نوظهوری است که از اواخر دهه هفتاد وارد بازار بیمه کشور شده است و از سال 1387 بعنوان یک پوشش تکمیلی، همراه با بیمه های عمر جامع ، از طرف اغلب شرکت های بیمه به متقاضیان ارائه می شود .

     نامبرده افزود : شرکت های بیمه در حال حاضر این  پوشش بیمه را با  دو  رویکرد : پرداخت هزینه های درمان یا پرداخت غرامت ارائه می کنند . علیرغم اینکه تقریبا حق بیمه واحدی دریافت می شود ،  لیکن تعهدات آنان در بیمه نامه کمی متفاوت بنظر می رسد ؛ بهمین سبب بازنگری شرایط عمومی این پوشش بیمه  ای ازطرف کارگروه تخصصی  توسعه بیمه های زندگی به این کمیته واگذار گردید.

مدیر بیمه های عمر و حوادث بیمه رازی در ادامه افزود : درهفتمین جلسه کمیته تدوین و بازنگری مقررات بیمه های زندگی که با حضور نمایندگان شرکت های بیمه رازی ، دانا ، ایران , آسیا ، معلم ، پارسیان ، سامان و 3 نفر از پزشکان متخصص و با سابقه صنعت بیمه تشکیل شد ؛ چهارچوب شرایط عمومی بیمه بیماری های خاص ، انواع بیماری های تحت پوشش ، تعهدات ، نحوه محاسبه حق بیمه و... مورد بحث و بررسی و تجزیه و تحلیل قرارگرفت.

نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٦/۱۳

چه زمانی تخفیف دادن، ایراد ندارد؟

نتیجه تصویری برای تخفیف

منبع: کتاب تجارت کردن با قلب
نویسنده: پرستون بیلی
مترجم: مهدی نیکوئی
پرستون عزیز، 
گاه افرادی به ما مراجعه می‌کنند که بودجه محدودی دارند و نمی‌توانند از پس هزینه خدمات ما برآیند. در این مواقع وسوسه می‌شوم که سفارش‌های کاری آنها را با قیمتی کمتر از نرخ معمول انجام دهم. آیا شما، کارهای خود را با تخفیف ارائه می‌دهید؟
با احترام
زیبایی در تخفیف است


نتیجه تصویری برای ‪discount‬‏
***
همکار عزیز، 
من تجربه ارائه تخفیف در خدمات را دارم. این کار تقریبا باعث شد که کشتی تجاری ما به گل بنشیند. من قیمت‌های خود را به این دلیل کاهش می‌دادم که سخاوتمند بودم، از وضعیت بازار احساس بی‌اعتمادی می‌کردم و به کارم عشق می‌ورزیدم. فکر می‌کردم که این نحوه فعالیت باعث می‌شود که کسب‌وکار من پابرجا بماند، اما حتی از پس جبران هزینه‌هایمان هم برنمی‌آمدم. در حقیقت در یک بدهی 5/ 1 میلیون دلاری گرفتار شدم.

همان‌طور که شاید انتظار داشته باشید، پس از آن تجربه تلخ به شدت مخالف تخفیف دادن بودم. با این حال، گذشت چند سال باعث شد که مخالفت من با این ایده کمتر شود. هنوز هم فکر می‌کنم که تخفیف دادن، اقدام پرمخاطره‌ای است، ولی در شرایطی می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند.

در زیر، فهرستی از دلایلی را آورده‌ام که باعث می‌شود شما برای ارائه تخفیف وسوسه شوید. در هر کدام از شرایط هم توصیه‌های خود را ذکر کرده‌ام.
- برای کسب تجربه و شناخته شدن: زمانی که کسب‌وکار خود را به تازگی آغاز کرده‌اید، ممکن است بخواهید تخفیف دهید. هزینه‌های کمتری که مشتریان پرداخت می‌کنند، پاداش آنها برای به‌کارگرفتن شخصی با تجربه کمتر است. در این صورت، دست کم اطمینان یابید که هزینه‌های خود را پوشش می‌دهید؛ از جمله زمانتان را. به سودهایی که از دست می‌دهید، به چشم سرمایه‌گذاری در آینده کسب‌وکار خود نگاه کنید.

- برای تبلیغات: ممکن است گاه از شما خواسته شود که در کارهای خود تخفیف ارائه دهید و در مقابل، شرکت شما در یک رویداد، ترویج یابد. یا شاید از شما خواسته شود که در سفارش کاری یک فرد مشهور، تخفیف قائل شده و در ازای آن از اعتبار آن فرد برای تبلیغ کسب‌وکار خود بهره‌مند شوید. در صورتی که دو قانون ساده را دنبال کنید، این گونه توافق‌ها می‌تواند برای کسب‌وکارتان مفید باشد. نخست، مطمئن شوید که تمامی هزینه‌های خود (از جمله زمان) را پوشش داده‌اید. دوم، از حق خود دفاع کنید و اطمینان یابید که در هر مقاله یا مطلبی که در مطبوعات منتشر می‌شود، نام شما هم آورده می‌شود. این موضوع به آسانی از خاطر مخاطب شما فراموش می‌شود؛ به همین دلیل خجالت را کنار بگذارید و به او یادآوری کنید. اگر تخفیف دهید و در ازای آن هیچ اعتباری کسب نکنید، شکست خورده‌اید.
- برای حمایت از یک شخص، گروه یا هدف خاص: گاه انتخاب ما این است که سفارش‌های کاری را با قیمتی کمتر انجام دهیم تا حس سخاوت یا بشردوستی خود را ارضا کرده باشیم. زمان‌هایی قصد داریم در یک خیریه یا مساله اجتماعی نقش داشته باشیم که برای آن ارزش قائلیم. شاید قصد داریم که برای برخی گروه‌ها و نهادهای مذهبی کار کنیم و مقداری پاداش اخروی کسب کنیم. ممکن است بخواهیم برخی از خدمات کسب‌وکار خود را به یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود هدیه دهیم. در تمام این شرایط، لازم است که تمام هزینه‌های خود و هزینه زمانتان را دریافت کنید که در انتها با ضرر و زیان مواجه نشوید.

- برای جذب یک مشتری که به شدت قصد کار کردن با او دارید: به تازگی فردی به شرکت ما مراجعه کرد که سلیقه‌اش کاملا با من شباهت داشت. از مواردی که لذت می‌بردم، به شگفت می‌آمد و مواردی که برای من خسته‌کننده بودند، برای او هم کسالت‌آور بود. در مورد کلیات و جزئیات پروژه کاری به توافق کامل رسیدم و زمان صحبت از پول شد. با شروع بحث مالی، مشخص شد که توان پرداخت نرخ کارهای مرا ندارد. با این حال، نمی‌خواستم که او را از دست بدهم. او مشتری رویایی من بود! می‌دانستم که کار کردن با او بسیار لذت‌بخش خواهد بود و به همین دلیل پیشنهاد قیمتی پایین‌تر به او دادم؛ قیمتی که باز هم برای من سودآور بود اما حاشیه سود را به شدت کاهش می‌داد. اما شما در این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها محتاط باشید. من بخشی از سود سفارش‌های کاری معمول خود را در یک «صندوق اضطراری» ذخیره می‌کنم و به‌دلیل آن می‌توانم در چنین شرایطی از قسمتی از درآمدهای خود چشم‌پوشی کنم.

- برای افزایش توصیه‌ها و ارجاع‌ها: چنین کاری نکنید! هرچند بخش مهمی از مشتریان از طریق توصیه و ارجاع دیگر افراد به شما مراجعه می‌کنند، زیان چنین کاری از سود آن بیشتر است. مشتریان همیشه به من می‌گویند که اگر به آنها تخفیف دهم، مرا به دوستان و اقوام خود هم معرفی می‌کنند. برخی از آنها هم درخواست تخفیف می‌کنند تا «مشتری دائمی من شوند». احتمالا آنها به شما هم همین حرف را می‌زنند. باور نکنید. دوستان و اقوام آنها هم اگر به شما مراجعه کنند (موضوعی که هیچ تضمینی برای آن نیست)، درخواست تخفیف خواهند کرد. به صورت مودبانه ولی قاطعانه به مشتریان خود توضیح دهید که برای چه چیزی پول پرداخت می‌کنند و چرا هزینه آنها به این سطح رسیده است. بیشتر آنها قانع خواهند شد و می‌توانید با خیال راحت به بقیه اجازه دهید که به سراغ دیگر رقبای شما بروند.


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/923049/#ixzz3kheQku8Q
نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٦/٩
در ایالات متحده صادر شد:

بیمۀ عمر شش میلیارد تومانی

 
بیشترین سرمایۀ بیمۀ عمر دنیا شش تریلیون و بیست و یک میلیارد و نهصد و شصت میلیون ریال معادل ششصد میلیارد تومان ارزش دارد.

به گزارش ریسک نیوز از بانک و بیمه و به نقل از سایت گینس ارزش سرمایۀ این بیمۀ عمر دویست و یک میلیون دلار ایالات متحدۀ آمریکا معادل یکصد و بیست میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار پوند انگلستان و یا یکصد و چهل و چهار میلیون هشتصد و سیزده هزار یورو می باشد.

این بیمۀ عمر توسط اس.جی.ال.ال.سی کارسازی شده است و توسط نوتاری پابلیک در سانتا بارابارا، کالیفورنیا، ایالات متحدۀ آمریکا در بیست و هشتم فوریه دو هزار و چهارده صادر شده است.

http://risknews.ir/news/65038/بیمۀ-عمر-شش-میلیارد-تومانی

نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :