بیمه های عمر و پس انداز
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٥/۱

اهمیت داستان و داستان سرایی در فرآیندفروش

10 تکنیک داستان‌سرایی برای کارشناسان تحقیقات بازار

داستان‌سرایی بهترین راه‌حل برای ارائه حجم زیاد اطلاعات است. انسان‌ها از شنیدن و فهمیدن داستان هیجان‌زده می‌شوند. داستان مانند یک رخت‌آویز شناختی عمل می‌کند که می‌توانیم احساسات، شخصیت‌ها، اقدامات و نتیجه‌گیری‌هایی را که نماد داستان زندگی انسان است، به آن آویزان کنیم.

حتی وقتی یک کودک 4 ساله داستان شنل قرمزی را می‌شنود، متوجه می‌شود که یک گرگ خانه مادربزرگ را اشغال کرده است. این کودک در ذهن خودش اصول اخلاقی موجود در جهان را که شاید برای او کمی پیچیده و دشوار باشد، تجزیه و تحلیل می‌کند. شک دارم که یک ارائه 30 اسلایدی با پاورپوینت که چارت‌های مختلف را نشان می‌دهد، در سطح دانش تمامی افراد حاضر در جلسه ارائه باشد. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است کودکی که هنوز به مدرسه نرفته و چیزی از ریاضی و حساب نمی‌داند، نتواند چارت‌های آماری شما را برای خود تفسیر کند؛ اما یک کودک پنج‌ساله توانایی فکری درک پیچیدگی یک فیلم دو ساعته را دارد. تکنیک داستان‌سرایی و فیلمسازی باید در یک بسته (پکیج) غنی و تحقیقات بازار ارائه شود. 

پس اصول و قوانین اولیه فیلمسازی چه هستند؟
فیلمنامه‌نویسان، کارگردانان و سردبیران از چه تکنیک‌های داستان‌سرایی استفاده می‌کنند که می‌توانند مردم را مدت‌ها پای سریال‌های تلویزیونی خود بنشانند؟
من 8 سال از کار حرفه‌ای‌ام را در برنامه‌نویسی درام تلویزیونی صرف کرده‌ام. ویرایشگر فیلمنامه و نویسنده تعداد زیادی برنامه تلویزیونی بوده‌ام. کار سرگرم‌کننده‌ای بود. در این 8 سال به طور کامل در دنیای داستان‌سرایی غرق شده بودم و متوجه نشده بودم که داستان‌سرایی چه نکات آموزنده‌ای برایم به ارمغان آورده است.
در اینجا 10 تکنیک داستان سرایی برای کارشناسان تحقیقات بازار را برایتان آورده‌ام:

1- در ارائه گزارش خاطرات گذشته را تعریف کنید
پیش از آنکه وارد موضوع اصلی گزارش شوید، با گفتن خاطره‌ای توجه مخاطبان را به خود جلب کنید و از این طریق هدف اصلی تهیه گزارش را اعلام کنید. 

2- شخصیت‌های داستانی خوبی پرورش دهید
در تحقیقات استانداردهای پژوهش چه کمی باشند و چه کیفی، باید پاسخ‌دهندگان ناشناس باقی بمانند. باید تابع حفظ حریم خصوصی پاسخ‌دهندگان باشیم و اسامی آنها را فاش نکنیم.

3- در تولید ساختار داستان دقت کنید
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در نوشتن فیلمنامه، یافتن ساختاری است که بتوان داستان تاثیرگذار و جالبی را در آن جای داد.
من فیلم‌هایی را که در آن دو یا چند مسیر داستانی مختلف با هم روایت می‌شوند و در آخر فیلم به هم ارتباط پیدا می‌کنند، دوست دارم. وقتی تنها 45 دقیقه زمان داری تا نتایج و آمار گزارش تحقیقاتی را ارائه بدهی،‌ فرق چندانی با نویسنده فیلمنامه‌ای که می‌خواهد اپیزودی از فیلم «نظم و قانون» را بنویسد، نداری.

زمان هر دوی شما تنها 45 دقیقه است. به‌عبارت دیگر شما 45دقیقه زمان دارید تا به معرفی چند تا از ویژگی‌های گزارش بپردازید. سپس باید جزئیات و قطعات مختلف پازل گزارش را کنار هم قرار دهید تا به نتیجه برسید.

4- مخاطبان حاضر در جلسه را درگیر کنید
مخاطبان فیلم‌های درام ممکن است در هر لحظه‌ای تحت‌تاثیر فیلم قرار گرفته و بلند شوند و بایستند.
سرعت ارائه یک داستان‌سرای ماهر در زمان‌های مختلف، متفاوت است. با این کار مخاطبان پیش از اقدام شخصیت اصلی داستان، می‌توانند متوجه شوند که چه اتفاقی قرار است بیفتد.
5- از توسعه یک موضوع پیچیده‌تر هراس نداشته باشید.
گاهی پیش می‌آید که در پروژه‌های تحقیقات بازار روی یک موضوع خاصی مطالعه می‌کنید، اما در حین کار درباره مسائل پیچیده‌تری نیز فکر می‌کنید. شاید عملکرد برند را دنبال کنیم، اما همزمان شاهد تغییراتی در روند پروژه نیز هستیم.
توسعه چنین صحنه‌هایی در فیلم و برنامه‌های تلویزیونی باعث می‌شود داستان‌سرایی شما بهتر شود.
در اینجا تنها شاهد داستان یک شخص نیستیم، بلکه درباره شرایط انسانی فکر می‌کنیم. من در ارائه‌هایم از جمله «داشتم فکر می‌کردم که» استفاده می‌کنم و سپس اطلاعاتم را با اشاره به یک کتاب جالب و مربوط که همزمان با انجام تحقیقات می‌خواندم یا نشان دادن یک تصویر ساده با مخاطبان به اشتراک می‌گذارم.
گاهی اوقات همین وقفه‌های کوچک در جریان صحبت‌های سخنران، باعث به‌وجود آمدن گفت‌و‌گو و تبادل‌نظر خوبی بین مخاطبان می‌شود که انتظارش را هم نداشتید.
درست همان‌طور که یک فیلم برای جلب توجه مردم و متناسب با شرایط مخاطبان تولید می شود، یک گفت‌و‌گوی مناسب هم می‌تواند توجه مخاطبان شما را جلب کند.
6- دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست
چارت‌ها به نوعی سکوی موفقیت شما محسوب می‌شوند. در انتخاب عنوان سرفصل‌هایتان دقت کنید. چکیده گزارش باید شامل نتیجه‌گیری باشد. شما یک پرونده ساخته‌اید و حالا باید برایش حکم صادر کنید.

7- داستان‌های واقعی تعریف کنید
دلیل جذاب و هیجان‌انگیز بودن فیلم «کاپیتان فیلیپس» واقعی بودن داستان دزدان دریایی سومالیایی و بازی برجسته بازیگرانش بود.کارگردانان همچنین به بازیگران اجازه بداهه‌گویی نیز داده بودند تا صحنه‌ها خیلی هم غیرعادی و صاف و اتوکشیده به‌نظر نرسد. بازیگران طوری نقش‌آفرینی می‌کردند که انگار واقعا خود شخصیت واقعی بودند.
در گزارش‌های تحقیقات بازار هم نمودارها، آمارها و جداول و توضیحات باید براساس واقعیت باشد. اگر در جایی از پروژه احساس تردید می‌کنید، به مخاطبان بگویید. به آنها بگویید که پروژه دشواری بوده است.مثلا من به آنها می‌گویم که ممکن است یک پاسخ‌دهنده در ساعت سه بامداد پرسشنامه را به‌صورت آنلاین پر کرده باشد.
یا شاید یک پاسخ‌دهنده دیگر در پاسخ به سوالات مربوط به محصول و کالا، 1200 کلمه بنویسد. مخاطبان ارائه باید واقعی بودن گزارش شما را حس کنند. ممکن است داستان‌سرایی با شیوه‌های سازمان‌ها در ارائه گزارش‌های تحقیقات بازار مخالفت کند. شاید سازمان شما درک و حس خاصی به گزارش‌های تحقیقات بازار داشته باشد. یک داستان‌سرایی خوب، نیازمند سرمایه‌گذاری احساسی فرد داستان‌سرا است. در عصری که انتقال داده‌ها بیشتر از سیستم‌های گزارش‌دهی مرسوم است، باید تمام فوت و فن گزارش‌های تحقیقات بازار را با گفتن داستان‌های واقعی با مخاطبان به اشتراک گذاشت.

منبع: توسعه مهندسی بازار

: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/902322/#ixzz3gcTdBvpe

نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٤/٢٧

عید سعید فطر ،

جشن ضیافت الهی

مبارک


نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٤/٢٧

عید سعید فطر ،

جشن ضیافت الهی

مبارک


نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٤/۱۸

راهکارهای اثبات شد‌ه برای افزایش فروش

Image result for ‫افزایش فروش‬‎

سید‌ محمد‌ اعظمی نژاد‌

رئیس کمیته آموزش و پژوهش-انجمن مد‌یریت ایران

منبع: sellingpower

پید‌ا کرد‌ن مشتریان جد‌ید‌ برای خرید‌ محصول یا خد‌مت بخش مهمی از فرآیند‌ کلی فروش است. آیا شما محصول یا خد‌مت بسیار مناسبی د‌ر اختیار د‌ارید‌ و تاکنون موفق به جلب مشتری خوبی برای خرید‌ آن نشد‌ه‌اید‌؟

آیا شما از رویکرد‌های خود‌ برای جلب مشتریان مطمئن نیستید‌ یا فکر می‌کنید‌ پیام گیج‌کنند‌ه‌ای برای فروش به مشتریان ارسال می‌کنید‌؟

د‌ر این نوشتار راهکارهایی برای جذب مشتریان بیشتر به شما ارائه خواهد‌ شد‌:

1) فراموش نکنید‌ مرد‌م به د‌نبال خرید‌ ارزش هستند

مشتریان محصول نمی‌خرند،‌ بلکه نتایج به د‌ست آمد‌ه از محصول شما را خرید‌اری می‌کنند‌. بنابراین یکی از مهم‌ترین اقد‌امات آن است که فرآیند‌ فروش خود‌ را شناسایی و استخراج کنید‌ و آن را با تهیه فهرستی از منافع و ارزش‌هایی که مشتری با خرید‌ محصول یا خد‌مت شما به د‌ست می‌آورد‌، آغاز کنید‌.

کمپین بازاریابی شرکت کوکاکولا با شعار «share a coke» یا «یک کوکا با د‌یگری سهیم شو!» یکی از نمونه‌های موفق توجه به ارزش است. د‌ر این کمپین شما می‌توانید‌ برچسب کوکا را با نام شخص مورد‌ نظر تهیه کنید‌ و به او بد‌هید‌! نوشید‌ن یک بطری کوکا که نام د‌وست شما روی آن د‌رج شد‌ه، می‌تواند‌ هر د‌و شما را بسیار خوشحال کند‌. جالب است بد‌انید‌ همین روش موجب افزایش 4 د‌رصد‌ی فروش شرکت کوکاکولا شد‌ه است.

2) مشتری خود‌ را به‌طور کامل شناسایی کنید‌

فکر می‌کنید‌ چه کسانی احتمالا علاقه‌مند‌ به خرید‌ از شما هستند‌ و بلافاصله به خرید‌ اقد‌ام می‌کنند‌؟ برای مشتریان یک نماد‌ خلق کنید‌ و سوالات زیر را بپرسید‌:

• چند‌ ساله هستند‌؟

• جنسیت آنها چیست؟

• آیا بچه د‌ارند‌؟

• میزان د‌رآمد‌شان چقد‌ر است؟

• میزان تحصیلات آنها چقد‌ر است؟

3) مساله مشتری را به‌طور د‌قیق تعریف کنید

مشتری شما چه مساله‌ای د‌ارد‌ که شما می‌توانید‌ به حل آن کمک کنید‌؟ اگر مشتریان خود‌ را به د‌رستی بشناسید‌، مطمئن باشید‌ آنها برای حل مسائل خود‌ به سراغ‌تان خواهند‌ آمد‌.

الف) گاهی مسائل روشن و آشکار هستند‌.

ب‌) گاهی مسائل غیرواضح و نامشخص هستند‌.

پ) گاهی نیز مساله‌ای برای مشتری وجود‌ ند‌ارد‌. اگر مشتری نیاز یا مساله‌ای ند‌اشته باشد‌ از شما خرید‌ی نخواهد‌ کرد‌.

4) مزیت‌های رقابتی خود‌ را توسعه د‌هید‌

د‌ر بازاریابی و فروش تمایز مهم‌ترین اصل است. شما باید‌ بتوانید‌ به مشتریان خود‌ نشان د‌هید‌ که محصولات و خد‌ماتی که ارائه می‌د‌هید‌ چه تفاوت‌هایی د‌ارد‌ و مزیت‌های رقابتی آن نسبت به د‌یگر رقبا چیست.

د‌ر بازار کاملا رقابتی امروز و با توجه به سطح آگاهی مشتریان، مهم‌ترین استراتژی تمرکز بر کیفیت است. برای مشتری امروزی اولویت اول کیفیت و پس از آن قیمت است. البته نباید‌ فراموش کنید‌ مزیت رقابتی برای مشتری تنها به کیفیت و قیمت ختم نمی‌شود‌. بلکه مشتری به عواملی چون د‌سترسی آسان، خد‌مات پس از فروش و موارد‌ مهم د‌یگری نیز می‌اند‌یشد‌.

5) از شبکه‌های اجتماعی به نفع خود‌ استفاد‌ه کنید

این روزها روش‌های متنوعی برای معرفی محصولات و خد‌مات وجود‌ د‌ارد‌. البته مهم‌ترین موضوع آن است که اغلب این روش‌ها رایگان هستند‌. شما می‌توانید‌ از شبکه‌های اجتماعی مانند‌ فیس‌بوک، توییتر، تلگرام، وایبر، اینستاگرام و حتی یک وبلاگ ساد‌ه کاملا به نفع خود‌ استفاد‌ه کنید‌ و از طریق این کانال‌ها، بیش از هر زمان د‌یگری به افراد‌ د‌سترسی و با آنها ارتباط د‌اشته باشید‌.

6) قیمت‌گذاری خود‌ را به‌طور مناسب انجام د‌هید‌.

برای اینکه بتوانید‌ بهترین قیمت را به مشتری ارائه د‌هید‌، د‌ر مورد‌ رقبای خود‌ تحقیقات بازار انجام د‌هید‌. فراموش نکنید‌ قیمت ارائه شد‌ه به مشتری باید‌ معاد‌ل «ارزشی» باشد‌ که وی د‌رک می‌کند‌. شما تنها د‌ر صورتی می‌توانید‌ قیمتی بالاتر به مشتری ارائه کنید‌ که محصول یا خد‌مت شما برتری قابل توجهی نسبت به رقبا د‌اشته باشد‌.

7) تکنیک‌های مذاکره اثربخش را یاد‌ بگیرید‌.

مذاکره‌کنند‌گان حرفه‌ای معمولا د‌ر رسید‌ن به راه‌حل و توافقی که برای طرفین مذاکره به رضایت منجر شود‌، مهارت د‌ارند‌. آنها برای رسید‌ن به وضعیتی که اصطلاحا «برد‌-برد‌» نامید‌ه می‌شود‌ تلاش می‌کنند‌ که د‌ر نهایت رضایت هر د‌و طرف مذاکره را د‌ر پی د‌ارد‌. معمولا بهترین مذاکره‌کنند‌گان سه کیفیت رفتاری مهم د‌ارند‌:

الف) سوالات خوب می‌پرسند‌ و د‌قیقا همان چیزی را پید‌ا می‌کنند‌ که مشتری به آن نیاز د‌ارد‌.

ب) بسیار صبور هستند‌.

پ) مذاکره‌کنند‌گان همیشه با آماد‌گی کامل وارد‌ مذاکره می‌شوند‌.

8) برای حفظ و نگهد‌اری مشتریان قبلی وقت بگذارید‌.

مشتری که یک بار از شما خرید‌ کرد‌ه، همیشه این پتانسیل را د‌ارد‌ که مشتری د‌ائمی شما باشد‌. این ارتباط تنها با خلق اعتماد‌ و ارائه ارزش به مشتری پاید‌ار خواهد‌ ماند‌.

9) برای مشتریان بالقوه خود‌ شرایطی برای تجربه رایگان ایجاد‌ کنید‌.

بسیاری از مشتریان بالقوه چنانچه فرصتی برای تجربه محصول یا خد‌مت شما د‌اشته باشند‌، تبد‌یل به مشتری همیشگی خواهند‌ شد‌. بنابراین با ایجاد‌ کمپین‌های بازاریابی امکان تجربه رایگان برای آنها فراهم کنید‌ یا با وید‌ئویی کوتاه از این تجربه، مشتریان را به سمت خود‌ جذب کنید‌.

فراموش نکنید‌ حرفه فروش د‌ر زمان فعلی سریع‌تر از همیشه د‌ر حال حرکت است و د‌ر یک چشم بر هم زد‌ن محصول یا خد‌متی مشابه توسط رقبای شما ایجاد‌ و به بازار عرضه می‌شود‌ و تا به خود‌ بیایید‌ از قافله عقب ماند‌ه‌اید‌. بنابراین مهم است بد‌انید‌ که فرصتی برای آزمون و خطا ند‌ارید‌.

 

www.hrjournalist.com

دنیای اقتصاد

http://www.donya-e-eqtesad.com/news/896395/

نویسنده: بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٤/٤/٧

تهدید یا فرصت؟

Image result for ‫خطر‬‎

تحرکات بیمه گران خارجی در ایران افزایش یافت

یک شرکت بیمه گر ترک در راه بازار بیمه ایران؛تاریخچه شرکت و جزئیاتی از نحوه فعالیت

آزاده محسنی -ریسک نیوز

منابع آگاه ازتقاضای یک شرکت بیمه ای ترک جهت فعالیت در بازار بیمه ایران خبر می دهند./ شرکت آویوا (AVIVA ) یکی از شرکت های خصوصی بیمه عمر و زندگی ترکیه بوده که دارای ۳۱ میلیون مشتری با محصولات سرمایه گذاری ، پس انداز و بیمه است که در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۷ تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار ریسک نیوز از سر گیری مذاکرات ایران و 1+5 بیش از هر جایی آثار خود را در بازار های مالی نشان داده که در این میان بازار بیمه نیز در کنار بازار پول و سرمایه ، تحت تاثیر مناسبات بین المللی ، از این امر مستثنی نبوده است  ، در این راستا  از زمانیکه چشم انداز مثبتی از  رفع تحریم ها ایجاد شده ، رفت و آمد بیمه گران خارجی و تکاپو برای حضور در بازار بیمه ایران به چشم می خورد به طوریکه  به گفته رییس کل بیمه مرکزی ، در مراسم آغاز رسمی فعالیت دفتر ارتباطی کارگزاری ناسکو در ایران ، بازار اتکایی کشور مورد توجه بسیاری از بیمه گران خارجی است و درخواست های زیادی برای تاسیس دفاتر ارتباطی به بیمه مرکزی رسیده که در حال بررسی است.

به دنبال تحرکات بیمه گران خارجی در ایران ، منابع آگاه ازتقاضای یک شرکت بیمه ای ترک جهت فعالیت در بازار بیمه ایران خبر می دهند.

بنابراین گزارش شرکت آویوا (AVIVA )  یکی از شرکت های خصوصی  بیمه عمر و زندگی ترکیه بوده  که دارای 31 میلیون مشتری با محصولات سرمایه گذاری ، پس انداز و بیمه است که در 31 اکتبر 2007 تاسیس شده است و زیر مجموعه یک هلدینگ سرمایه گذاری مشترک است که این هلدینگ  با ۴۳ میلیون مشتری، در ۲۱ کشور جهان، از نظر میزان درآمد سالیانه، در رتبه ششم از بزرگترین شرکت‌های بیمه جهان قرار دارد و فعالیت‌های این شرکت، در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی متمرکز می‌باشد همچنین از آویوا در لیست اولیه بازار بورس لندن و در لیست ثانویه بازار بورس نیویورک یاد می شود.

شرکت آویوا ترکیبی از بیمه های عمر ، بیمه های عمومی و کسب و کار مدیریتی را تحت یک برند مرغوب به مشتریان خود ارایه می دهد علاوه براین ارایه بیمه نامه های درمان نیز از دیگر خدماتی است که شرکت مزبور  در آن فعالیت می کند.

گفتنی است ، این شرکت بیمه ای از مجموعه شرکت های " گروه کمپانی های آویوا " است که قدمت آن به 150 سال پیش باز می گردد.

شنیده ها حاکی است ، تقاضای این شرکت ترک به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است که در حال حاضر این تقاضا  در دست بررسی است همچنین موسسه "حامی مشاور هومان " نمایندگی این شرکت در ایران را برعهده دارد .

بر اساس این گزارش ، طبق قانون ، شرکت‌های بیمه خارجی می توانند در قالب مشارکت با شرکت های بیمه داخلی یا تاسیس شرکت بیمه مستقل در ایران فعالیت کنند که این امر پس از ارائه درخواست از سوی آن ها و صدور مجوزهای لازم قابل انجام است.

این گزارش می افزاید ، شرکت آویوا از شرکت های مطرح در ارایه بیمه نامه های عمر و مستمری در کشور ترکیه محسوب می شود که پیش بینی می شود در صورت پذیرش این تقاضا از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران زمینه انتقال تجارب خارجی در بهره گیری از بیمه نامه های عمر که ظرفیتی بکر در بازار بیمه ایران است ، فراهم شود.

بدون شک ورود بیمه گران خارجی علاوه برگسترش بازار بیمه ایران و هدایت دانش و فناوری های به روز  به داخل ، ظرفیت های مغفول در بازار ایران را احیا خواهد کرد که مسلما ایجاد فضای امن کسب و کار و اعتمادسازی اقتصادی و رفتار حرفه ای متولیان صنعت بیمه، زمینه ساز حضور شرکت های معتبر خارجی و ماندگاری انها در کشور به شمار می رود تا به مرور این بازار به محل امنی برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شود.

http://risknews.ir/news/57518/

نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :