بیمه های عمر و پس انداز
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٢/۱۱/٢٤

  بازاریابی  از  طریق رسانه‌های اجتماعی

آیا بازاریابی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی شکستی بزرگ است؟

نویسنده: Ryan Darby و Jake Herway
مترجم: ملالی حبیبی*
منبع:gallup
به‌رغم تلاش‌های زیادی که برای استفاده بازار از رسانه‌های اجتماعی شده است، اکثر کسب‌و‌کارها از این امکان کمتر استفاده می‌کنند. این درحالی است که تاثیرات مثبت شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارهایی که این رویکرد را به‌کار برده‌اند، محرز است؛ اما بر اساس بررسی فایننشال تایمز، 91 درصد کسب‌و‌کارها ادعا کرده‌اند که رسانه‌های اجتماعی هیچ تاثیری بر میزان فروششان نداشته‌اند. مطالعات gallup نیز نشان داده است که 62 درصد مشتری‌ها معتقدند رسانه‌های اجتماعی تاثیری بر رفتارهای خرید آنها نداشته است. این واقعیت که رسانه‌های اجتماعی تاثیر اندکی بر رفتار خرید دارند وقتی نگران‌کننده می‌شود که میزان پولی را که کسب‌و‌کارها برای آن هزینه می‌کنند، بدانید.

این موضوع شاید باعث تعجب بازاریابان شود، فرصت شرکت‌ها برای دسترسی به مصرف‌کننده از طریق رسانه‌های اجتماعی با سرعت سرسام‌آوری رو به رشد است. در یک‌سال گذشته از هر ده آمریکایی هفت نفر از یک سایت رسانه‌ اجتماعی و دو سوم آنها حداقل روزی یک بار از یک شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اند. فیس‌بوک به تنهایی بیش از 700 میلیون کاربر روزانه دارد. رسانه‌های اجتماعی دسترسی بی‌سابقه‌ای را برای مشتری‌ها فراهم کرده‌اند و شرکت‌ها هر روز بیشتر و بیشتر برای بازاریابی از این طریق هزینه می‌کنند. 

کسب‌و‌کارها چه اشتباهاتی مرتکب می‌‌شوند؟
دلیل اصلی اینکه استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی حال حاضر، نتیجه خوبی ندارند، این است که کسب‌و‌کارها برای تبلیغ با رویکردی مشابه رویکرد خود به رسانه‌های قدیمی‌تر مانند تلویزیون، رادیو و رسانه‌های چاپی عمل می‌کنند. هدف آنها رساندن پیامشان به مشتری‌ است؛ درنتیجه این پیام را منتشر می‌کنند تا به چشم‌ها و گوش‌ همه برسد. 
اما انتشار پیوسته در رسانه‌های اجتماعی نتیجه نمی‌دهد؛ زیرا این نوع رسانه‌ها خاص و جدید هستند. برعکس مصرف‌‌کنندگان رسانه‌های قدیمی‌تر، کاربران رسانه‌های اجتماعی کنترل بیشتری بر این ارتباطات دوسویه دارند. آنها قادرند در این ارتباط شرکت کنند، آن را رد کنند، به اشتراک بگذارند یا حتی یک پیام منتشرشده را به تمسخر بگیرند و همان‌طور که از اسم آن می‌توان فهمید، رسانه‌های اجتماعی ذاتا اجتماعی هستند. مردم انتظار دارند که در این ارتباط شرکت کنند و بخشی از آن باشند. آنها خواهان ارتباطی دوسویه هستند و وقتی که با یک تبلیغ یک طرفه مواجه می‌شوند، ناراضی و مایوس خواهند 
شد. 
دلیل دیگر برای شکست بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی، نادیده گرفتن انتظارات مصرف‌کنندگان است. در بررسی دیگری مشخصی شد که 94 درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و اعضای فامیل خود استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که کمتر از نصف این رقم (40درصد) هدف خود را برای استفاده از این شبکه‌ها دسترسی به اطلاعات یک شرکت یا سازمان اعلام کرده‌اند. 
این موضوع به این دلیل است که مردم روابط اجتماعی مجازی را مانند یک میهمانی خانوادگی خصوصی در خانه خود می‌بینند. هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون دعوت به خانه مشتری برود و برای سود خود مشتری جلب کند؛ درحالی‌که مشتری در حال صحبت با دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود است. بنابراین شرکت‌ها باید درباره دعوت خود به رسانه‌های اجتماعی ملاحظه و نزاکت بیشتری به خرج دهند.
 سه استراتژی برای اینکه رسانه‌های اجتماعی کارشان را درست انجام دهند:
وقتی هدف دسترسی به مصرف‌کننده است، مطمئنا استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک رسانه انتشاری نتیجه نخواهد داد؛ اما ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که کسب‌و‌کارها می‌توانند برای بهبود کارآیی استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود سه کار انجام دهند: انتظار مشتری را به درستی تشخیص دهند، اجتماعی باشند و از قدرت مشارکت مشتری استفاده کنند. 
انتظار مشتری را به درستی تشخیص دهید. اول، هدف خود از برقراری ارتباط با کاربر رسانه اجتماعی را روشن کنید. اگر هدفتان تبلیغ است، آن را شفاف بگویید. تبلیغات مشکلی ندارد و صادق بودن در این خصوص خیلی موثر است. برای مثال افراد زیادی با رضایت برای دریافت ایمیل‌های تبلیغی یا کوپن ثبت نام می‌کنند و شرکت‌ها از این طریق فروش قابل توجهی به دست می‌آورند؛ زیرا مصرف‌‌کنندگان خواهان چنین ارتباطی هستند. در واقع کسب‌و‌کارها هنگامی در ارتباطات خود از طریق رسانه‌های اجتماعی دچار اشتباه می‌شوند که مصرف‌کنندگان آنها انتظار یک ارتباط دوسویه را دارند؛ اما یک تبلیغ رامی‌بینند.
برای مقابله با این خطا، از تنظیمات شبکه اجتماعی خود برای توضیح کامل اینکه دقیقا از چه طریقی می‌خواهید با مشتری‌های خود ارتباط برقرار کنید، استفاده کنید. اگر می‌خواهید با قرار دادن یک پست معاملات یا پیشنهادهای خاصی را اعلام کنید، همین کار را بکنید. اگر هدفتان جواب به سوالات مشتری‌هایتان است همین را بگویید. حتی شاید بعضی از کسب‌و‌کارها بخواهند در هر رسانه اجتماعی چندین حساب داشته باشند تا این اهداف و کارکردها را از هم جدا کنند. هر استراتژی که انتخاب می‌کنید، آن را روشن و بی پرده بیان کنید و انتظارات درستی را ایجاد کنید. 
اجتماعی باشید. درحالی‌که نوع انتظارات مشتری را مشخص می‌کنید، به خاطر بسپارید که کاربران رسانه‌های اجتماعی انتظار یک تجربه اجتماعی را دارند؛ نه چیزی کمتر نه چیزی بیشتر. اجتماعی بودن به این معنی است که شما یک ارتباط دو سویه با مصرف‌‌کنندگان ایجاد کنید؛ اما اگر انتظار تبلیغ یا کوپن دارند، این نوع ارتباط لازم نیست. مشتری‌های شما چقدر درگیر رسانه اجتماعی هستند؟ برخی شرکت‌ها بعد از اینکه بعضی از جنبه‌ها و نمودهای رسانه‌های اجتماعی را پذیرفتند، رشد چشمگیری تجربه کردند. برای مثال شرکت بیمه‌ای سیگنا(Cigna) برای ایجاد یک ارتباط دوسویه با مشتریانش از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد تا درباره فرم‌های تقاضایشان و خدمات مشتری اطلاعاتی کسب کنند و در آخر به این نتیجه رسیدند که فرم‌های تقاضا را به زبان انگلیسی ساده بنویسند و تبدیل به اولین بیمه سلامتی شوند که در طول 24 ساعت روز خدمات تلفنی ارائه می‌دهد. نتیجه این شد که بعد از به‌کار بردن این رویکرد زیرکانه برای اجتماعی شدن، سالانه میزان رضایت مشتری 80 درصد و درآمدشان 15 درصد بالا رفت. سیگنا از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط واقعی با مشتری‌هایشان استفاده کرد.
از نیروی مشارکت مشتری استفاده کنید. مشتری‌هایی که خود سهیم هستند – مشتری‌هایی که به صورت منطقی راضی هستند و از لحاظ احساسی با شرکت مشارکت دارند - در واقع پول نقد به‌دست‌آمده از رسانه اجتماعی کسب‌و‌کار محسوب می‌شوند. هنگامی که مشتری‌ها به صورت کامل مشارکت دارند، 74 درصد مکالمات آنها درباره شرکت شما مثبت است. در مقایسه هنگامی که مشتری‌ها مشارکتی ندارند و خود را سهیم نمی‌دانند، تقریبا هیچ کدام از مکالماتشان در باره شرکت شما مثبت نیست و 14 درصد این مکالمات منفی 
است. 
این مشتری‌ها می‌توانند تاثیر قوی و چند وجهی در یک شبکه اجتماعی داشته باشند. حدودا از هر ده نفر نه‌ نفر(88 درصد) گفته‌اند که دوستانشان بر تصمیمات خرید آنها تاثیر گذاشته‌اند که این رقم خیلی بالاتر از تاثیرگذاران سنتی مثل تلویزیون، کاتالوگ‌های پستی و مجلات است. 
برای کنترل قدرت این دوستی‌ها و ایجاد مکالمات مثبت درخصوص شرکت خود، شما باید از سیستم مشتری‌های شریک و سهیم استفاده کنید. هنگامی که چنین سیستمی را ایجاد کردید، ابتکارات اجتماعی خود را بر آنها متمرکز کنید و آنها را تشویق کنید تا به جای شما شبکه‌های خود را به بالاترین حد ارتقا دهند؛ اما به خاطربسپارید که قبل از اینکه چنین درخواستی را از مشتریان خود داشته باشید، باید آنها را هم درگیر و سهیم کرده باشید. تنها در این شرایط است که آنها تاثیر مثبتی در کسب‌وکار شما خواهند داشت. 
اما این زیبایی رسانه‌های اجتماعی است؛ این رسانه‌های اجتماعی هستند که خصیصه انسانی و ذات هر ارتباطی است. زمانی مشتریان سهیم و درگیر می‌شوند که احساس کنند محصول یا خدمت کاملا با احتیاجات آنها منطبق است و اینکه شرکتی که این محصول یا خدمت را فراهم می‌کند، مشتری محور است. رسانه‌های اجتماعی این شرایط را به بهترین نحو میسر می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به تک تک مشتریان دسترسی داشته باشند و از طریق ایجاد ارتباط و مکالمه دو سویه که نشان دهنده توجه شرکت شما است آنهایی را که بیشتر احتمال می‌رود از محصول، خدمت یا برند شما استفاده کنند با دقت شناسایی کنند.
یک بیلبورد تبلیغاتی نمی‌تواند این امکان را ایجاد کند؛ اما یک استراتژی مرتبط با رسانه‌ اجتماعی که انتظارات را به درستی ایجاد کند و مشارکت مشتریان را افزایش دهد، می‌تواند این امکان را ایجاد کند و همچنین قادر است تنها در یک روز با صدها میلیون مشتری ارتباط برقرار کند. 
*malaley.habibi@gmail.com
نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٢/۱۱/٢٠

بنام خدا

برگزاری بزرگترین همایش کارشناسان بیمه های عمرو پس انداز

 سمینار کارشناسان صدور.jpg

بزرگترین همایش کارشناسان صدور بیمه های عمر و پس انداز شعب سراسر کشور شرکت بیمه دانا  بمدت دو روز در مشهد مقدس برگزار شد .

    سمینار  کارشناسان صدور بیمه های عمر و پس انداز شرکت بیمه دانا  در تاریخ هشتم و نهم بهمن ماه و در مشهد مقدس و با حضور 70 نفر از کارشناسان بیمه های عمر و پس انداز شعب سراسر کشور  و تعدادی از مسئولین شرکت از جمله  آقای دکتر مجتبی عطری عضو هیات مدیره ،‌آقای محمود خدادادی مدیر امور شعب و آقای ابوالفضل حقانی زاده سرپرست منطقه 2 و مدیر  و  مسئولین بیمه های عمر و پس انداز و  مدیران شعب استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار گردید .

 درسمینار کارشناسان صدور بیمه های عمر و پس انداز موضوعات زیر مورد بحث و بررسی قرارگرفت:

   در نسشت صبح  روز اول سمینار آقای عباس رنجبر کلهرودی مدیر بیمه های عمر و پس انداز ضمن تشکر از مدیرعامل محترم شرکت  ، اعضای محترم هیئت مدیره و معاونت اداری و مالی و مدیریت تدارکات و مدیرمنطقه 2 و آقای  سعید خباز مجری برگزاری سمینار  و... ، اهداف برگزاری سمینار و همچنین آخرین  تحولات صورت گرفته در در بیمه های عمر و پس انداز و حوادث انفرادی و مسافرت خارج از کشور را برای مدعوین محترم تشریح نمود.

img_1001.jpg

 

   در ادامه برنامه آقای محمود خدادادی مدیر امور شعب بیمه دانا در باره جایگاه و اهمیت شبکه فروش به سخنرانی پرداختند ود رباره نحوه  انجام امور بطور موثر درفرایندهای  فروش و صدور بیمه نامه ها در شعب ، نظارت بر عملکرد نمایندگان  و همچنین در باره شرایط جدید درجه بندی شعب وتخصیص مزایا ی کارشناسان با توجه به درجه بندی جدید مطالبی  را عنوان نمودند

img_1024.jpg

در ادامه نشست صبح روز اول خانم سودابه علی آبادی ، معاون مدیر بیمه های عمر و پس انداز دستور العمل صدور و فروش بیمه های عمر  و بیمه نامه عمر جامع ارمغان خانواده  و مشکلات ونحوه تحقق بودجه تعیین شده شعب را در سال جاری تبیین نمودند.

    در نشست بعد ازظهر خانم مرضیه عباسی ضمن اجرای برنامه نرم افزار بیمه عمر تلفیقی وزارت نیرو  دستورالعمل اجرایی این برنامه را تشریح نمود و به سوالات مطروحه پاسخ داد.

img_1028.jpg

  در ادامه نشست بعد از ظهر آقای عزت الله  حقیقتی محاسب فنی بیمه های عمر و پس انداز در باره تغییرات انجام شده در نرم افزار بیمه های عمر و پس انداز ، نحوه  محاسبه سود پس انداز و دریافت وام و بازخرید بیمه نامه ها توضیحات مشروحی را ارایه کردند.

در روز دوم و در نشست صبح آقای  دکتر مجتبی عطری ، عضو هیئت مدیره شرکت ضمن تشکر از زحمات کارشناسان صدور بیمه های عمر و پس انداز در باره برنامه های  در دست اقدام در جهت توسعه و بالندگی  در  بیمه های عمر در شرکت  و  همچنین بهبود شرایط موجود سخنانی ایراد نمودند. و سپس با اهدا لوح تقدیر به آقای مهدی سروی نماینده برتر شعبه آزادی مشهد از خدمات ایشان تقدیر نمودند.

img_1038.jpg

img_1049.jpg

در ادامه برنامه خانم دکتر نرجس شجاعی در باره نحوه ارزیابی پزشکی متقاضیان بیمه های عمر و همچنین جداول قدو وزن و جدول انجام معاینات پزشکی توضیحات لازم را ارائه نمودند و به سوالات مطروحه نیز پاسخ دادند.

img_1055.jpg

img_1065.jpg

     آقای بهنام بهنام فر سومین سخنران نشست صبح بود که ضمن معرفی بیمه نامه های جدید" دانایار"  و "  نگین خانواده "  آخرین تغییرات در  بیمه حوادث و آیین نامه جدید بیمه حوادث اشخاص و فرم پیشنهاد  جدید بیمه حوادث را تشریح نمودند

img_1093.jpg

img_0998.jpg

آقای عزت الله حقیقی نیز در ادامه نشست مذکور ضمن تشریح روند اجرا و جزییات  قرارداد وزارت نیرو در دوره اول و دوم قرارداد  به سوالات و ابهامات کارشناسان  در باره صدور  بیمه نامه ها و برنامه نرم افزاری و .... پاسخ دادند

img_1087.jpg

 img_0999.jpg

در برنامه پایانی نیز آقای مهدی سروی مطالبی راجع به نحوه فروش بیمه های عمر  و ارائه خدمات بیمه به بیمه شدگان بیمه های زندگی ارائه نمودند

img_1097.jpg

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٢/۱۱/۱٠

عرضه بیمه نامه های بیمه دانا با تخفیف ویژه به مناسبت دهه فجر


به منظور ارائه خدمات بیمه ای با شرایط ویژه از تاریخ 12تا 21 بهمن به مدت 9 روز، بیمه های عمر و پس انداز،حوادث انفرادی و مسافرت خارجی با شرایط خاص و تخفیف ویژه ارائه می شود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از روابط عمومی بیمه دانا این اقدام به پیشنهاد مدیریت عمر و پس انداز و موافقت دکتر عطری عضو هیأت مدیره شرکت صورت می گیرد. دکتر عطری عضو هیأت مدیره با اشاره به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بیمه ای با شرایط ویژه به هموطنان گرامی از تاریخ دوازدهم تا بیست و یکم بهمن به مدت 9 روز، بیمه های عمر و پس انداز،حوادث انفرادی و مسافرت خارجی با شرایط خاص و تخفیف ویژه ارائه می شود.

وی افزود: بر این اساس بیمه های عمر جامع ارمغان زندگی با 10 درصد تخفیف در پوشش های بیمه ای، بیمه های حوادث انفرادی با 10 درصد حق بیمه(به استثنای حوادث انفرادی دفترچه ای و حوادث خانواده) و بیمه مسافران خارج از کشور نیز با 5 درصد حق بیمه برای عموم مردم صادر می شود.


نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٢/۱۱/٧

بنام خدا

بخشنامه253 مدیریت بیمه های عمر و پس انداز

 

     بخشنامه 253  مدیریت بیمه های عمر و پس انداز در باره

 

 استفاده تسهیلات فراهم شده بمناسبت سی ششمین

 

 سالگرد دهه فجر  انقلاب اسلامی  ایران به کلیه شعب شرکت

 

 ابلاغ  گردید.

 

      متن و جزییات بخشنامه  مذکور از طریق پرتال شرکت

 

 دردسترس همکاران محترم می باشد.

 

 
نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٢/۱۱/٧

 

تقدیر  شرکت بیمه دانا از معلمی که مهربانی رادیکته کرد

 

شرکت بیمه دانا از محمدعلی محمدیان معلم مریوانی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه دانا،پس از اقدام انسان دوستانه این معلم مریوانی در ابراز همدردی بادانش آموز ابتدایی که موجب ارتقای جایگاه معلمان در کشور شد،شرکت بیمه دانا با دعوت از وی، این اقدام شایسته او را ارج نهاد و با اهدای لوح تقدیر از حرکت نمادین وی تقدیر و تشکر کرد.

درمراسمی که به همین مناسبت روز 28 بهمن درساختمان مرکزی شرکت بیمه دانا برگزار شد ابتدا محمد علی محمدیان آموزگار پایه دوم دبستان شیخ شلتوت شهر مریوان ضمن سپاس از ابراز محبت مسوولان و مدیران ارشد این شرکت بیمه ، هدف از اقدام خود را انجام وظیفه معلمی و کمک به دانش آموز ذکر کرد و اظهار داشت: افتخار می کنم که عضو جامعه فرهنگیان هستم و امیدوارم با پیگیری های مسوولان هر چه سریعتر مشکلات "ماهان رحیمی" برطرف شود.

وی افزود: خوشبختانه هر روز از مکانهای مختلف برای کمک به این دانش آموز تماس گرفته می شود و من خوشحالم با این کار خیر، توجه مسوولان به رفع مشکل این دانش آموز جلب شده است.

بر اساس این گزارش،عباس جبل عاملی رئیس هیأت مدیره بیمه دانا نیز اقدام محمدیان را حرکتی نمادین برای جلب توجه همگانی در جهت حمایت از دانش آموز مریوانی توصیف کرد و در ادامه افزود: فلسفه حرکت وی،فرهنگی است و او با اقدام شایسته خود جوی در جامعه برای کمک به این دانش آموز ایجاد کرد که واقعا جای تشکر و قدردانی دارد.

وی اجر معنوی را حاصل این اقدام انسان دوستانه دانست و افزود: محمدیان با حرکت نمادین خود ایران را بیدار کرد.

نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :