بیمه های عمر و پس انداز
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩۱/۱٠/٢٤

تقدیر از نمایندگان برتر شعبه حافظ شیراز

 

       پیرو درخواست رئیس شعبه حافظ شیراز ، از نمایندگان برتر شعبه مذکور در رشته های بیمه های عمر و پس انداز ، حوادث انفرادی و مسافرت خارج از کشور به شرح ذیل توسط مدیریت بیمه های عمر و پس انداز تقدیر بعمل آمد . .ک/203

 

رشته عمر و پس انداز

1- محمدباقر اشرافی (کد1774)                             (رتبه اول )

2- عباس عباسی ( کد 1779)                              ( رتبه دوم )

3- محمدصادق طهماسبی (کد 8171)                     (رتبه سوم )

4- ابوذر صادقی ( کد 1977)                               (رتبه چهارم)

5- مرضیه رضایی (کد 8754)                               (رتبه پنجم)

 

رشته حوادث انفرادی

1- مسعود فرجی (کد1296)                             (رتبه اول )

2- سهیل روزبازار ( کد8202)                          ( رتبه دوم )

3- علیرضا وطن پور (کد 8096)                       (رتبه سوم )

4- کوکب امیری ( کد 8260)                          (رتبه چهارم)

5- ابوذر صادقی (کد 1977)                            (رتبه پنجم)

 

رشته مسافرین خارج از کشور

1- محمدباقر اشرافی (کد1774)                             (رتبه اول )

 

همچنین کارشناس محترم صدور شعبه حافظ شیراز سرکار خانم زهره محجلین نیز بدلیل تحقق بودجه و اهداف تعیین شده در شعبه مذکور نیز مورد تقدیر مدیریت های بیمه های عمر و پس انداز قرار گرفت .

 

 

 

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩۱/۱٠/۱٠

بخشنامه

 عدم صدور بیمه مفری ( Mapfree) از 11/10/1391

 

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩۱/۱٠/٦

 مجموعه cd  های دومین سمینار بازاریابی و فروش بیمه های زندگی

 

 

مجموعه سی دی های سخنرانان " دومین سمینار بازاریابی و فروش بیمه های زندگی "   شرکت بیمه دانا که در تاریخ21 آبان 1391 در تهران و با جضور 400 نفر از  کارشناسان ، نمایندگان و کارگزاران بیمه برگزار گردید  در دست تکثیر  می باشد.

شرکت کنندگان سمینار می توانند مجموعه سی دی مذکور را از شعبه محل فعالیت خود در استان ذیربط درخواست نمایند.

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩۱/۱٠/۳

 تقدیر دادگستری از بیمه دانا

 یک‌میلیارد تومان خسارت شخص ثالث،

 چهارمیلیارد خسارت در مجموع

 فلاح.jpg
 

عضو هیات‌مدیره و معاون فنی بیمه دانا مهم‌ترین دلیل تقدیر دادگستری هرمزگان از این شرکت را پرداخت یک‌میلیارد تومان دیه در رشته شخص ثالث اعلام کرد.
   به گزارش خبرنگار بیمه‌آنلاین، مهدی فلاح عضو هیات‌مدیره و معاون فنی بیمه دانا، با اشاره به تقدیر رییس دادگستری هرمزگان از شعبه بیمه دانا در این استان که با عنوان شعبه خلیج فارس فعالیت می‌کند، گفت: از آن‌جا که میزان زندانی‌های دیه در هرمزگان زیاد است، بیمه دانا در این استان در هشت ماه گذشته برای 287 پرونده بدنی حدود یک میلیارد تومان خسارت دیه در بیمه شخص ثالث پرداخته کرده است.

  فلاح افزود: شعبه خلیج فارس بیمه دانا در حوزه‌های متعددی فعال است؛ از جمله در بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل‌ونقل کالا و در بخش مهندسی.

 

  وی یادآور شد: برای نمونه، می‌توان به پروژه‌های هندیجان، فاز 14 سکوهای نفتی و نیز پروژه‌های متعدد دیگر در حوزه آب‌وفاضلاب هرمزگان اشاره کرد.

 

  عضو هیات‌مدیره بیمه دانا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در سال‌جاری در همین استان بیش از چهارمیلیارد تومان خسارت در انواع رشته‌های بیمه‌ای پرداخت شده است.

 

 فلاح درباره دیگر فعالیت‌های این شرکت بیمه‌ای و همچنین در چرایی افزایش میزان پرتفوی آن اظهار داشت: با توجه به سهم قابل توجه بیمه‌های درمان در سبد پرتفوی این شرکت که در سال‌جاری کنترل  شده و صرفا 30درصد رشد داشته است، و به‌رغم رشد 90درصدی بیمه‌های اموال و مسئولیت،‌ میزان رشد کلی پرتفوی شرکت طی دوره هشت‌ماهه نخستین سال‌جاری، بالغ بر 40درصد بوده است.

 

  فلاح با اشاره به رشد 30درصدی بیمه دانا در بیمه‌های زندگی و عمر، اضافه کرد: علت اصلی کاهش میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال‌جاری  نسبت به سال گذشته، کاهش سهم بیمه درمان از کل پرتفوی و پرداخت خسارات معوق قرارداد بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کل کشور در سال گذشته بوده است.

 

  عضو هیات‌مدیره بیمه دانا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در یک سال گذشته، صنعت بیمه با افزایش چشمگیر و بی‌سابقه مبلغ دیه مواجه شد که تبعات آن، به‌دلیل پرداخت خسارت‌های مرتبط، به‌صورت یوم‌الادا، علاوه بر شرکت‌های بیمه، گریبانگیر رانندگان مقصر در حوادث رانندگی خواهد شد.

 

  وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع،  امید است در تصمیم‌گیری‌های آتی، این تبعات نیز مد نظر قرار گیرد.

 

  معاون فنی بیمه دانا ارایه خدمات مناسب به مشتریان را بهترین شیوه فرهنگ‌سازی در حوزه بیمه ارزیابی کرد و گفت:‌ اگر حق بیمه‌های دریافتی متناسب با ریسک نباشد، شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت و سرویس‌دهی دچار اشکال و ضعف خواهند  شد؛ بنابراین تلاش بیمه دانا در ارزیابی صحیح ریسک‌های بیمه‌ای به‌دور از فضای رقابت غیرحرفه‌ای و در نتیجه، ایفای به‌موقع و صحیح تعهدات خود است.

 

  فلاح یادآور شد: متاسفانه امروز مباحث رقابتی باعث بروز ناهماهنگی‌هایی در بازار بیمه شده است که این امر خود تعهدات  شرکت‌های بیمه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


تقدیر نامه دادگستری استان هرمزگان از بیمه دانا

به گزارش فرازنیوز(faraznews.com)، آقای علی علیا در تقدیرنامه ای خطاب به آقای دکتر کاردگر عضو هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به اینکه این شرکت بیمه ای اولین دارنده گواهینامه بین المللی 2000-9001 ISO در صنعت بیمه کشور است و با بیش از 1550 شعبه،نمایندگی،کارگزار و دفتر فرعی در عرصه صنعت بیمه پیشتاز و ممتاز است،اظهارداشت:مدیریت شرکت بیمه دانا در استان با تعامل و همکاری با ستاد دیه استان در جهت بروز رسانیدن دیه مصدومین حادثه و جلوگیری از به زندان رفتن مقصرین حادثه سهم به سزایی دارد،لذا به پاس این تلاش خداپسندانه و انسان دوستانه،از اقدامات ارزنده جنابعالی،اعضای محترم هیأت مدیره و مدیریت بیمه دانا در استان هرمزگان صمیمانه قدردانی کرده و توفیقات روز افزونتان را از درگاه ایزد منان مسألت می نماییم.

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩۱/۱٠/٢

بیمه عمر ۹۱ سال دارد

اگر بیمه های عمر و زندگی با استقبال خوبی روبرو شود، با مجموع درآمدی که از دریافت حق بیمه ها به دست می آید، می توان کمک شایانی به اقتصاد کشور کرد.
صنعت بیمه -  بیمه عمر در کشور ما چند سالی است که به موضوع اصلی رسانه های اقتصادی تبدیل شده است و شرکت های بیمه نیز از این بیمه نامه به عنوان اولویت نخست فعالیت خود سخن می گویند.بیمه عمر ازآن دست بیمه نامه هایی است که برخلاف امکان فراگیری آن، گویا تنها مختص به قشر مرفه جامعه شده است.

عباس رنجبر، مدیربیمه های عمر وسرمایه گذاری بیمه دانا در این مورد اظهارکرد: بر خلاف تفکر عام مبنی بر اینکه بیمه عمر، گرایشی نوین در صنعت بیمه است، باید اذعان داشت که بر اساس مطالعه اسناد تاریخی، در سال 1300 شمسی، فردی به نام اقای داور که وزیر وقت اقتصاد بوده است، دستور تاسیس شرکت بیمه عمر را صادر کرده بوده است و این نشاندهنده قدمت این شاخه از بیمه است.

وی افزود: همانطور که طبق آمار ،جمعیت کشور باید به ازای هر چند نفر یک پزشک وجود داشته باشد، می توان ترتیبی اتخاذ کرد که به ازای هر چند نفر یک بیمه گر و یا بازاریاب بیمه وجود داشته باشد.

رنجبر در ادامه اظهار کرد: رشد بیمه های عمر به عوامل متعددی وابسته است که بازاریابی یکی از عوامل تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به رفابت میان شرکت های بیمه، هزینه خوبی برای آماده کردن بازاریاب خبره صرف می شود و می توان امید داشت که به زودی بیمه های عمر با پیشرفت خوبی مواجه شود.

وی سرمایه ای را که از پس انداز بیمه نامه های عمر به دست می آید،چشمگیر عنوان و تصریح کرد: اگر بیمه های عمر و زندگی با استقبال خوبی روبرو شود، با مجموع درآمدی که از دریافت حق بیمه ها ببه دست می آید، می توان کمک شایانی به اقتصاد کشور کرد و به طور حتم رشد بیمه های عمر و زندگی علاوه بر آنکه به سود مردم  جامعه است، سبب رشد اقتصاد کشور نیز می شود.

عباس فروغی ،مدیر بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه کوثر نیزدراین باره اظهار کرد: مخاطب شناسی یکی از اصول در اختیار گرفتن بازار در تمام دنیا است.صنعت بیمه نیز مانند دیگر حرفه هایی که به جذب مردم وابسته است، باید مخاطب شناسی را مورد توجه قرار داده و از همه امکانات موجود برای رسیدن به تعالی استفاده کند.

وی در ادامه افزود: پس از مخاطب شناسی باید نیازهای جامعه هدف مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و براساس این نیازها برنامه ریزی صورت گیرد.در کشور ما اقشار مختلف با رفتارها و نیازهای متفاوت حضور دارند و نمی توان بیمه عمر و زندگی را با یک روش و دستور کار معرفی کرد.

فروغی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان بیمه، باید ارتباط صحیح با مشتری و روش های آنرا بیاموزند و به کار گیرند.

وی همچنین پیشرفت صنعت IT در بیمه را ضروری دانست و عنوان کرد: مردم با خدمات الکترونیکی آشنا هستند و برای آنکه بیمه بتواند جایگاه خوبی در جامعه به دست آورد باید در زمینه خرید بیمه نامه ها و پیگیری مشکلات مردم به سوی جامعه الکترونیکی حرکت کند.

در این میان، علیرضا کسراییان، کارشناس بیمه عمر و زندگی نیزبا تاکید براهمیت آموزش و فرهنگسازی در حوزه بیمه عمر افزود: در زمینه حضور بازاریاب های موفق و آگاه بیمه های عمر و زندگی با مشکل جدی روبرو هستیم و شرکت های بیمه ای باید قسمتی از سرمایه خود را به آموزش بازاریاب اختصاص دهند.

وی با اشاره به رونق بیمه های عمر در کشورهای دیگر اظهار کرد: در زمینه عرضه بهتر بیمه نامه های عمر و زندگی با دو مقوله مجزا روبرو هستیم که بخشی از آن به صنعت بیمه مربوط می شود که باید با اصلاح آیین نامه ها و تسهیل در ارایه مردم را به سوی این نوع بیمه نامه ها جذب کنند ولی بخش بیرونی آن به فرهنگ سازی در جامعه ارتباط پیدا می کند که نهادهای فرهنگی و آموزشی با تعامل با بیمه ها می توانند راهگشا باشند.

این کارشناس بیمه عمر و زندگی در ادامه تصریح کرد: در بیشتر کشورهای دنیا، قشر متوسط جامعه تمایل به خرید بیمه نامه های عمر و زندگی دارند، زیرا تضمین آینده و اطمینان از رفاه مورد علاقه آنان است ولی در کشور ما، قشر مرفه و دارای سرمایه به سوی بیمه نامه عمر و زندگی گرایش دارند و این الگو که مردم دارای رفاه مالی بیمه نامه های اختیاری دریافت می کنند، باید اصلاح شود.

کسراییان، در ادامه صحبت های خود آشنا شدن مردم با بیمه را گامی در جهت رشد رفاه اجتماعی عنوان کرد و تنوع بخشی در ارایه بیمه نامه ها را یکی از راهکارهای جلب مردم به سوی صنعت بیمه دانست.

 http://www.sanatebime.ir/Pages/News-_-6086.aspx

 

انتقادات رییس پژوهشکده بیمه
نمایندگی‌‌های بیمه مثل «مغازه‌‌های سنتی» اداره می‌شوند

گروه بنگاه‌‌ها - غدیر مهدوی رییس پژوهشکده بیمه در گفت‌وگو با خبرگزاری موج در خصوص اظهارات و انتقادات مدیران شرکت‌‌های بیمه‌ای به متقاضیان تاسیس شرکت بیمه مبنی بر اینکه تاسیس شرکت بیمه توجیه اقتصادی و مالی ندارد، گفت: بیش از 50 متقاضی برای تاسیس شرکت بیمه وجود دارد که هر کدام از این متقاضیان حاضرند که 250 میلیارد تومان سرمایه را به این فعالیت اختصاص دهند.
وی افزود: در واقع این مقدار تقاضا نشان‌دهنده این است که این متقاضیان حساب و کتاب لازم را برای فعالیت در بازار بیمه کردند و متوجه شدند که بازار بیمه بازار سوددهی است.

 

اعتراض طبیعی بیمه‌گران
رییس پژوهشکده بیمه ضمن بیان این نکته که سرمایه‌گذاران بازار بیمه به این راحتی اجازه سوخت شدن سرمایه خود را نمی‌دهند؛ بنابراین قطعا بررسی‌‌های لازم را برای فعالیت در این بازار انجام دادند، اظهار کرد: طبیعی است که شرکت‌‌های کنونی به ورود شرکت‌‌های بیمه‌ای دیگر اعتراض کنند؛ چرا که با وجود شرکت‌‌های دیگر رقابت فشرده‌تر و تنگ‌تر می‌شود بنابراین باید شرکت‌‌های کنونی بیمه‌ای به سمت جلو و علمی‌تر حرکت کنند و با ارائه محصولات و خدمات بهتری رضایت مشتریان را جلب کنند تا بازار خود را از دست ندهند.
مغازه بیمه‌گری
وی در ادامه از وضعیت موجود نمایندگی‌‌های بیمه انتقاد کرد و افزود: شکل و شمایل نمایندگی‌‌های بیمه عین یک مغازه است؛ در حالی که شمایل اینها باید مثل شعبه بانک باشد و حساب و کتاب دقیق و فنی برخوردار باشند.
صنعت بیمه سنتی
مهدوی تصریح کرد: تا زمانی که نمایندگی‌‌های بیمه این وضعیت را دارند، طبیعتا نباید انتظار سودآوری کافی داشته باشند؛ چرا که سنتی اداره می‌شوند و طبیعتا صنعت بیمه نیز در این شرایط به صورت سنتی باقی می‌ماند.
وی ضمن قیاس شعب بانک‌‌ها و بیمه‌‌ها گفت: در قیاس شعب بانک‌‌ها و بیمه‌‌ها متوجه می‌شویم که این دو بنگاه فاصله بسیاری با هم دارند و چون آموزش‌‌های لازم داده نمی‌شود، به صورت علمی هم اداره نمی‌شوند.
شرکت‌‌های کپتیو بیمه‌ای
وی در واکنش به اظهارات مدیران بیمه که معتقدند، متقاضیان تاسیس شرکت بیمه در حقیقت بنگاه‌‌های اقتصادی هستند که با تاسیس شرکت بیمه قصد جور کردن کلکسیون خود را دارند و این به معنای خود بیمه‌گری است، گفت: البته این اقدام به معنای خود بیمه‌گری نیست و مفهوم کپتیو را می‌رساند که خود این هم ضعف است.
وی ادامه داد: در واقع شرکت‌‌هایی که این گونه فعالیت می‌کنند، فقط ریسک‌‌های خود را می‌پذیرند. اینها یک شرکت داخلی برای پوشش ریسک‌‌های خودشان ایجاد می‌کنند که قاعدتا خیلی حرفه‌ای نیست. رییس پژوهشکده بیمه اظهار کرد: اما به هر جهت این اقدام نیز نوعی فعالیت بیمه‌ای محسوب می‌شود و قابل قبول است.
وی با بیان اینکه، خود بیمه‌گری به معنای آن است که بیمه نکنید؛ یعنی ریسک را خودتان پذیرا باشید ولی کار این شرکت‌‌های وابسته با خود بیمه‌گری متفاوت است، گفت: گسترش زیاد شرکت کپتیو خوب نیست؛ اینکه همه بانک‌‌ها بیایند برای خود بیمه تاسیس کنند یا بورس برای خود شرکت بیمه داشته باشد، تخصصی و حرفه‌ای نیست و به گسترش صنعت بیمه کمک نمی‌کند.
مهدوی خواستار آن شد که به جای شرکت‌‌های کپتیو تعداد شرکت‌‌های آزاد و خصوصی بیشتر شوند تا تنها ریسک خود را نپذیرند.

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=336198


 

 

نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :