بیمه های عمر و پس انداز
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٠/٧/۳٠

 

انتصاب دکتر غدیر مهدوی بعنوان سرپرست پژوهشکده بیمه

  

دکتر غدیر مهدوی عضو هیئت علمی دانشکده بیمه اکو، دانشگاه علامه طباطبائی و عضو هیأت امنای پژوهشکده بیمه به عنوان سرپرست پژوهشکده بیمه از طرف آقای مهندس کریمی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

دکتر غدیر مهدوی دکتری اقتصاد گرایش بیمه و دوره فوق دکتری بیمه عمر را از دانشکده اقتصاد دانشگاه کیوتو ژاپن دریافت کرده است.

این انتصاب را به جناب آقای دکتر غدیر مهدوی تبریک می گوییم و امید واریم با انتصاب ایشان و با عنایت به تجربیات و آموخته های ایشان تحولات شایسته ای درحوزه  بیمه های زندگی صورت گیرد.

مدیریت بیمه های عمر و پس انداز

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٠/٧/۳٠

    چرا باید بیمه عمر و پس انداز خرید؟

 
بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به معنی شراکت در جامعه، حفظ کرامت انسانی در روزهای مبادا و پس انداز برای آینده به شمار می‌رود.
 

بیمه نیوز - بسیاری از افراد آینده‌نگر در سراسر جهان به دلایل گوناگون و در مقاطع مختلف زندگی خود یکی از انواع بیمه عمر را تهیه می‌کنند. شما هم دلیل خود را برای این کار پیدا کنید.

١- برای شما که به تازگی تشکیل زندگی داده اید بهترین فرصت ممکن است؛ زیرا جوان هستید ‌و تندرست و این یک فاکتور مهم برای شماست که حق بیمه کمتری بپردازید و سود بیشتری ذخیره کنید. این بیمه‌نامه بسیار انعطاف‌پذیر است و در آینده می‌توانید فرزندانتان را نیز ذی نفع خود قرار دهید.

٢-اگر شما از ابتدای شروع زندگی مشترک این کار را انجام نداده اید حتما علاوه بر همسر اکنون فرزندانی نیز دارید. امیدواریم دیر نشده باشد پیش از اینکه سن شما افزایش پیدا کند و ریسک سلامتی‌تان بالا رود. تا سن شصت سالگی تهیه این بیمه نامه شدنی است.

٣-اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید، ولی درآمدی دارید شما هم از تهیه بیمه «عمرو سرمایه‌گذاری» سود خواهید برد اولویت شما در بخش پس‌اندازی آن نهفته است و تا زمانی که تشکیل زندگی دهید پول خوبی ذخیره خواهید کرد. بعد هم می‌توانید عزیزان خود را استفاده‌کنندگان بیمه‌نامه قرار دهید.

۴-والدین خوب، پدربزرگ و مادر بزرگ گرامی، شما هم می‌توانید به مناسبت‌های مختلف مثل روز تولد، زمان فارغ‌التحصیلی و ازدواج فرزندان و نوه‌های عزیز خود یک بیمه نامه «عمر و سرمایه‌گذاری» به آنها هدیه بدهید. این بسیار بهتر از انواع اسباب بازی‌ها و وسایل دیگر دوام می‌آورد؛ ضمن اینکه شما با این عمل آنها را تشویق می‌کنید تا همین کار را برای عزیزان خود انجام دهند.

 

۵-اگر شما شریک تجاری دارید که ممکن است بازماندگانتان نقدینگی لازم برای ادامه شراکت را نداشته باشند خریدن سرمایه‌ای قابل‌توجه و آن هم بدون مالیات بر ارث و حصر وراثت از طریق بیمه عمر می‌تواند کمک بزرگی به عزیزانتان باشد.

۶- شاید هم شما پس انداز و سرمایه‌گذاری‌های لازم را در طول زندگی انجام داده اید و خیالتان از بابت آینده خود، همسر و فرزندانتان راحت است. ما به شما تبریک می‌گوییم، با این حال شما هم می‌توانید حقوقی قابل توجه را مستقیما برای خود در نظر بگیرید. شما که از پول بیشتر بدتان نمی‌آید؟ یا به شکرانه این نعمت که فردی آینده‌نگر بوده و دستتان به دهانتان می‌رسد بخواهید درصدی از درآمد سالانه خود را با رضایت کامل از این طریق چه در زمان حیات یا بعد از آن به سازمان‌های خیریه یا هر کسی که دوست دارید ببخشید.

نتیجه اینکه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری به معنی شراکت در جامعه، حفظ کرامت انسانی در روزهای مبادا و پس انداز برای آینده شما و عزیزانتان به شمار می‌رود. این کار بخش مهمی از سیاست‌گذاری مالی زندگی شماست و بدون آن محافظت از کسانی که دوستشان دارید در اوضاع پر نشیب و فراز اقتصاد امروز کافی به نظر نمی‌رسد.

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٠/٧/٢٦
دهه 90 دهه بیمه های زندگی
 
 
  
بیما- افزایش ضریب امید به آینده و همچنین گسترش فضای شادابی در جامعه در گرو توسعه بیمه های زندگی است که متاسفانه در کشور ما نمود چندانی ندارد."
به گزارش بیما، مهندس سید محمد کریمی ضمن اعلام این مطلب افزود: " آشنایی اندک مردم با ویژگی ها و مزیت های بیمه های زندگی سبب شده این مقوله مهم به حاشیه رانده شود در حالی که در بسیاری از کشورها بیمه های زندگی حرف اول را می زنند."
رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:‌ اهمیت این موضوع به حدی است که جای آن دارد که دهه 90 را دهه بیمه های زندگی نامگذاری کنیم."
وی از تمهیدات بیمه مرکزی در خصوص توسعه بیمه های زندگی در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد:" شرکت های بیمه ای جدید در هنگام اخذ مجوز ملزم خواهند بود سهم قابل توجهی از سبد پرتفوی خود را به بیمه های زندگی اختصاص دهند."
مهندس سید محمد کریمی فرهنگسازی در حوزه بیمه های زندگی را ضروری دانست و گفت : "در سال های اخیر رسانه ها و کارشناسان و صاحبنظران صنعت بیمه به تشریح مختصات بیمه های زندگی پرداخته اند اما هنوز در این زمینه شرایط مطلوبی نداریم."
وی تصریح کرد" ما بستر لازم را برای توسعه بیمه های زندگی فراهم کرده ایم و از طرح های فرهنگ ساز در این زمینه حمایت خواهیم کرد. "
   
نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٠/٧/٢۱

بنام خدا

 

نحوه توزیع برشور های بیمه های عمر و پس انداز و ارمغان

زندگی به شعب اعلام گردید

 

  

 

طی نامه ای از طرف مدیریت بیمه های عمر و پس انداز ، نحوه توزیع بروشورهای معرفی بیمه های عمر و پس اندازو ارمغان زندگی و سهمیه هریک از شعب و نمایندگان ذیربط در سه ماهه سوم سال 1390 تعیین و به کلیه شعب اعلام شد.

 
نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٠/٧/۱٦

بنام خدا

ابلاغ بخشنامه 189 مدیریت بیمه های عمر و پس انداز

بخشنامه 189   مدیریت بیمه های عمر و پس انداز در باره نحوه اعمال تخفیف در بیمه حوادث انفرادی کارکنان شرکت بیمه دانا  به کلیه شعب شرکت ابلاغ گردید.

متن و جزییات بخشنامه  مذکور از طریق پرتال شرکت در دسترس همکاران محترم می باشد.

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٠/٧/۱٤
اینترنت ، بازاریابی بیمه عمر را افزایش می دهد !  

بینا- در یک مطالعه پژوهشی اثبات شد که استفاده از اینترنت باعث افزایش عملکرد بازاریابی بیمه عمر می‌شود.
به گزارش بینا، الهه اسماعیلی آهنگر کلایی در پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان"بررسی تاثیر اینترنت بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر" با استفاده از پرسشنامه و توزیع آن بین مدیران و کارشناسان بیمه عمر در واحدهای ستادی شهر تهران، به بررسی استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای ارتباط، تحقیقات بازار،‌ فروش،‌بهبود چهره تجاری، کاهش هزینه و اهداف مربوط به مزیت رقابتی پرداخت.
هدف از تحقیق مورد نظر، شناسایی میزان تاثیر اینترنت بر عملکرد بازاریابی بیمه عمر بود.


تحقیق مورد بحث مشتمل بر مجموعه شرکت‌های بیمه‌ای فعال در ایران بوده که به طور مستقیم خدمات بیمه عمر به مشتریان ارائه می‌دهند.
بر اساس نتایج حاصل از تحقیق،استفاده از اینترنت باعث افزایش عملکرد بازاریابی بیمه عمر می‌شود و مهمترین آیتم‌ها برای توسعه عملکرد بازاریابی بیمه عمر با استفاده از بازاریابی الکترونیکی،‌ پایگاه داده و منابع انسانی هستند.‌بکار‌گیری اینترنت باعث تسهیل ارتباطات در بازاریابی بیمه عمر می‌شود. شرکت‌های بیمه که برای تسهیل ارتباطات در بازاریابی بیمه عمر از اینترنت استفاده می‌کنند باید توجه خود را روی منابع انسانی و تبلیغات متمرکز کنند.
به‌کار‌گیری اینترنت باعث تسهیل تحقیقات در بازاریابی بیمه عمر می‌شود. شرکت‌های بیمه با توجه به دو عامل منابع انسانی و تبلیغات در کاربرد اینترنت می‌توانند باعث تسهیل تحقیقات در بازاریابی بیمه عمر شوند. اینترنت باعث بهبود چهره تجاری شرکت‌های فعال در بیمه عمر می‌شود. مهمترین آیتم‌های بهبود چهره تجاری شرکت‌های فعال بیمه عمر با استفاده از بازاریابی الکترونیکی، منابع انسانی و تبلیغات هستند. لذا شرکت‌های بیمه با توجه به این دو عامل در به‌کار‌گیری اینترنت می‌توانند چهره تجاری خود را در زمینه بیمه عمر بهبود بخشند. به‌کار‌گیری اینترنت باعث کاهش هزینه‌ها در بازاریابی بیمه عمر می‌شود. شرکت‌های بیمه با به‌کار‌گیری اینترنت و با توجه به پایگاه داده خود می‌توانند هزینه‌های بازاریابی بیمه عمر خود را کاهش دهند.شرکت‌های بیمه برای به‌دست آوردن یک مزیت رقابتی پایدار در بازاریابی بیمه عمر با استفاده از اینترنت بهتر است روی پایگاه داده‌ها تمرکز کنند.

 http://www.bina.ir/news/index.php?option=com_content&view=article&id=6729:1390-07-13-08-37-51&catid=83:1389-10-11-06-23-17&Itemid=122

نویسنده: مدیریت بیمه های عمر و پس انداز - ۱۳٩٠/٧/٦

بنام خدا

تجارب یک فروشنده حرفه ای بیمه های زندگی

1-آقای البرز احسانی

  

  

     کارگاه آموزش حرفه ای بیمه های زندگی در تیر ماه 1390به مدت 6 روز در مرکز توسعه کسب و کار صنعت بیمه برگزارگردید . در این کارگاه آموزشی تعدادی از فروشندگان حرفه ای بیمه های زندگی و متخصصین بیمه های عمر تجربیات خود را درباره اصول و مفاهیم بازاریابی بیمه های زندگی و فنون مذاکره و ...ارائه نمودند .

   در اولین بخش از این مجموعه، تجربیات و نکات کلیدی مطروحه توسط جناب آقای البرز احسانی فروشنده برتر بیمه های زندگی به اجمال و به شرح زیر ارائه می گردد و انشاء ا... مورد استفاده همه نمایندگان بیمه فروشندگان و بازاریابان  بیمه های زندگی قرار گیرد .

                عباس رنجبر کلهرودی

                                                                                                

  

-        اطلاعات نماینده بیمه باید به روز باشد ودر زمینه های مختلف روز اطلاعات کافی داشته باشد .

-        سرعت ، دقت و ادب شعار من است .

-        مهمترین و اساسی ترین کار در فروش بیمه عمر ویزیت است .

-        من قبل از مراجعه ، رزومه افراد را در می آورم .

-        دنبال مشتری که با او آشنا نیستید نروید ، قبل از مراجعه با آنها آشنا شوید و از معرف استفاده کنید 

-        با بیمه گذاران رفت و آمد خانوادگی ندارم و لزومی هم نمی بینم .

-        ایرانی لقمه جویده و آماده می خواهد بنابراین بیمه گذاران را به حال خود رها نکنید و شرایط را برایشان تسهیل کنید .

-        یک راه میان بر ، استفاده از تخفیف های مناسبتی برای بازاریابی بهتر بیمه های عمر

-        من شکارچی لحظه ها هستم

-        تخصص من گرفتن آره های گنده ، و تبدیل آره های کوچک به آره های بزرگ است .

-        من کارها را به حال خود رها نمی کنم اگر کاری به نتیجه نرسید همیشه فکر کی کنم چرا فلان کار نگرفت .

-        کلمه وام را در هنگام فروش بیمه عمر چند بار بگو ( برجسته اش کن )

-        تورم به نفع ماست (در ارائه طرح بیمه جامع عمر )

-        با یک بار و یا دوبار مراجعه خسته نشوید من رکورد 58 بار مراجعه را برای فروش بیمه عمر دارم .

-        ایرانیها رفیق بازند از این خصلت در فروش بیمه عمر بهره برداری کنید البته در این شیوه حداکثر با 20 بیمه نامه تمام میشود .

-        یکی از ویژگی های خوب در فروش بیمه عمر غرور است من به کارم و حرفه ام غرور دارم و آن را دست کم نمی گیرم .

-        در حرفه ما خطا جایز پذیر نیست .

-        در هنگام فروش بیمه نامه عمر ، با بیمه گذار همراهی و زندگی کنید .

-        کتاب" چگونه فروشنده برتر بیمه قرن شویم"  برایان تریسی را بخوانید .

-        چند توصیه:

1-با مراجعه های مکرر خریدار را در معذوریت اخلاقی قرار می دهید .

2-اگر دیر رسیدید زنگ بزنید و عذرخواهی کنید .

3-از خدا می بخواهید که بیمه گذار در جلسه اول غایب باشد و این امر باعث می شود که بیمه گذار در جلسه بعدی در شرایط بهتری برای فروش باشد.

- فروش بیمه های عمر چهره به چهره است با تلفن نمی شود بیمه عمر فروخت .

 

وسط ویزیت بیمه گذار اگر تلفن او زنگ زد ، سکوت کنید و ادامه ندهید .

من به بیمه عمر معتاد شده ام !

برای فروش بیمه عمر از کجا شروع کنیم ؟

 از رفیقتان.

مجموعه کار باشید ، با یک مراجعه چند بیمه نامه بفروشید .

چه کسانی بیمه عمر می خرند ؟

1-کسانی که با بیمه و فرهنگ بیمه آشنا هستند.

2-در معذوریت های اخلاقی قرار گرفته اند .

- در در کار فروش بیمه عمر محصولات متنوع ارائه کنید ، نه بیمه بلند مدت بفروشید و نه کوتاه مدت ، بیمه نامه با مدت نرمال ارائه کنید .

- اگر پرسشنامه بیمه عمر در اولین جلسه تکمیل شد بترسید !

- حداقل مراجعه جهت فروش بیمه عمر 3 بار است .

- عملیات فروش بیمه نامه = ویزیت + خبرگرفتن + فروش بیمه نامه

- فروشنده موفق بیمه نباید نه در دهنش باشد باید شرایط لازم و مورد نظر متقاضی را برایش فراهم کند .

- یک نماینده فروش بیمه عمر همه چیزش خوب است.

- اگر یک بیمه عمر فروختید و فرد دیگری برای خرید بیمه نامه زنگ زد ، آنزمان رشد شما شروع شده است .

- فروش بیمه عمر به سحرخیزی و فعالیت خستگی ناپذیر نیاز دارد .

- در هنگام فروش بیمه نامه حتما کارت ویزیت به همراه داشته باشند .

- در بازاریابی بیمه عمر فرقی نمی کند شما کجا باشید هر کجا باشید فروش می کنید .

-        در کار فروش بیمه در بعضی اوقات ، باید مدیریت بحران کنید و همیشه شرایط عادی و آرام نخواهد بود .

-   برای مراجعه و فروش بیمه عمر ، نیاز به بهانه دارید ، هر چیزی تواند این بهانه را در اختیارتان قرار دهد ، شخص ثالث ، سوال و ...

-        در کار فروش من همیشه کارم را بزرگ نشان می دهم .

-        فروش بیمه نامه عمر طوری است که اگر قفلش باز شد دیگر بسته نمی شود .

-        اخلاق حرفه ای را در هنگام فروش بیمه نامه رعایت کنید هم صنف های خود را زیر سوال نبرید .

-        فروشندگان فوق حرفه ای هیچگونه ریزشی در بیمه نامه های عمر ندارند .

-        بیمه گذار تولید کنید ، همکلاسی ، هم دانشگاهی ، رفیق ، شخص ثالث ، فامیل ، همکار و ...

-        یک آشنا یک بهانه و یک بیمه نامه است .

-        بیمه نامه عمر فروختنی است بنابراین نباید بیمه گذار را رها کنید .

 

 

 

-        در هنگام فروش ، اول سراغ اصل مطلب نمی روم معمولا با علاقمندیهای بیمه گذار شروع می کنم .

-        فروش بیمه نامه باید در حداقل 30 دقیقه انجام شود کمتر از آن توصیه نمی شود .

-        معرفی نامه چکاپ پزشکی را دست بیمه گذار قرار ندهید ، خودتان دنبالش باشید .

-        یک فروشنده موفق بیمه عمر تمام کننده کامل و موفق است .

-        ما با فروش بیمه نامه عمر یک سرمایه بالایی را به طور اقساطی در اختیار بیمه گذار قرار می دهیم

-        روش پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه ، خیانت نماینده به شرکت بیمه است .

-        خیلی از بیمه گذاران بیمه های عمر از اینکه سرمایه کم به آنها پیشنهاد شده ما را در هنگام دریافت سرمایه نفرین می کنند .

-        ایرانی های خارج از کشور یک بازار هدف خوب است .

-        در کار فروش خدمات از جمله بیمه حتما غرولند هم وجود دارد .

-        اصل صله رحم با فروش بیمه نامه رعایت می شود ، در صورت فوت بیمه شده خانواده او ازهم نمی باشد .

-        وقت ویزیت بیمه گذار ، وقت شلوغ و پرکاری او نباشد .

-        دانش بیمه ای خود را هر روز افزایش دهید .

-        اگر جواب بیمه گذار به خرید بیمه عمر مثبت بود به او فرصت می دهم کمی فکر کند .

-        در هنگام ارائه مزایای بیمه های عمر اول نکات مثبت را می گویم و بعد پوشش های بیمه ای را .

-        حفظ پرتفوی بیمه های عمر موجب تولید بیمه نامه های جدید می شود .

-        قبل از مراجعه به متقاضی بیمه ، چند نمونه جدول متناسب با سن و سال و شرایط بیمه گذار تهیه کنید .

-        چند چیز که می تواند به شما در هنگام فروش بیمه نامه کمک کند :

1-ظاهر آراسته

2-سربرگ شرکت ( یادداشت ها در سربرگ شرکت بیمه باشد)

3-نمونه بیمه نامه و پیشنهاد پر شده

4-نمونه خسارات پرداخت شده

5-نمونه بیمه نامه های سررسید شده که سرمایه آن پرداخت شده است.

نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
کدهای اضافی کاربر :